Lidl testuje sprzedaż prasy
Sieć dyskontów Lidl Polska wprowadziła w wybranych sklepach stojaki z wybranymi tytułami prasowymi, głównie tygodnikami i miesięcznikami. Po fazie testów firma ma zdecydować, czy zacznie stałą sprzedaż prasy we wszystkich swoich sklepach.
- Odpowiadając na potrzeby klientów, w 11 sklepach Lidl rozpoczęliśmy test regału prasowego, czy też tzw. stojaka prasowego. Dalsze decyzje w tym zakresie i ewentualne wprowadzenie projektu na stałe, we wszystkich sklepach, zależy od wyników prowadzonych testów. Sprawdzamy różne zestawienie tytułów - staramy się zapewnić odpowiedni dobór prasy codziennej, tytułów ogólnoinformacyjnych, biznesowych, ale i też czasopism rozrywkowych. Dalsze szczegóły projektu przekażemy po przeprowadzeniu testu - informuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR w Lidl Polska.
Nie odpowiedziała natomiast na pytania, jak długo potrwają testy ani która z firm zajmujących się kolportażem dostarcza prasę do sklepów Lidl.
Wśród tytułów dostępnych w sprzedaży w sklepach tej sieci są m.in. wybrane magazyny dla dzieci, miesięczniki dla kobiet („Twój Styl”, „Vogue”, „Elle”, „Zwierciadło”, tygodniki (m.in. „Polityka”, „Newsweek”, „Sieci”, „Tygodnik Powszechny”).
Główny konkurent Lidla, czyli Biedronka (Jeronimo Martins Polska), sprzedaje prasę od 2018 roku. Natomiast w połowie br. Biedronka do oferty wybranych sklepów pilotażowo wprowadziła tygodniki lokalne.
Lidl ma ponad 700 sklepów
Do Lidl Polska ma ponad 700 dyskontów. Wiosną ub.r. firma uruchomiła sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.
W roku rozliczeniowym od marca 2018 do lutego ub.r. Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mld zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego ub.r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Lidl testuje sprzedaż prasy