Lifestyle: kanały TVN-u liderami, ale najwięcej zyskały stacje Polsatu
W 2010 roku największą widownię wśród kanałów lifestylowych utrzymały stacje TVN Style i TVN Turbo, ale największymi wzrostami pochwalić się mogły konkurencyjne Polsat Cafe i Polsat Play. W grudniu natomiast gigantyczny wzrost odnotował TLC.
Pozycję lidera segmentu w 2010 roku z udziałem wynoszącym 0,39 proc. utrzymał kierowany do kobiet kanał TVN Style, mimo spadku o 5,4 proc. Na drugim miejscu z prawie takim samym udziałem znalazła się męska stacja TVN Turbo, której wynik poszedł minimalnie do góry (o 1,6 proc.).
Dalej uplasował się konkurencyjny Polsat Play, którego udział wzrósł o 23,3 proc. i wyniósł 0,19 proc. Największy wzrost w rankingu zanotował czwarty w zestawieniu Polsat Cafe. Zakończył on 2010 rok z udziałem, na poziomie 0,17 proc., czyli wyższym o 54 proc. niż rok wcześniej.
Pozostałe kanały lifestylowe zanotowały spadki. Największy z nich dotknął ostatniej w rankingu stacji Fashion – jej udział zmalał o 42,4 proc. do 0,02 proc. Sporo straciła też zajmująca ósmą pozycję stacja BBC Lifestyle (- 38,7 proc.) oraz szósty TLC (do końca września nadająca jako Discovery Travel & Living), który notował wzrosty w drugiej połowie roku, ale w pierwszej tracił znacznie, co przełożyło się na średni roczny spadek o 37,1 proc.
styczeń-grudzień | wszyscy 4+ | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Style | 24 608 | 0,410 | 23 766 | 0,388 |
TVN Turbo | 22 694 | 0,379 | 23 544 | 0,385 |
Polsat Play | 8 998 | 0,150 | 11 327 | 0,185 |
Polsat Cafe | 6 773 | 0,113 | 10 639 | 0,174 |
Zone Club | 10 769 | 0,180 | 7 165 | 0,117 |
TLC/Discovery T&L | 6 965 | 0,116 | 4 453 | 0,073 |
kuchnia.tv | 4 440 | 0,074 | 4 088 | 0,067 |
BBC Lifestyle | 5 572 | 0,093 | 3 512 | 0,057 |
Domo | 1 567 | 0,026 | 1 194 | 0,020 |
Fashion | 1 965 | 0,033 | 1 182 | 0,019 |
W grupie komercyjnej 16-49 zdecydowanym liderem była natomiast stacja TVN Turbo z udziałem wynoszącym 0,64 proc. po wzroście o 5,3 proc. Dalej tak jak w 4+ uplasowały się: TVN Style (- 5,3 proc.), Polsat Play (+13,1 proc.) oraz Polsat Cafe, notujący największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 58,6 proc. Najwięcej straciła, tak jak wśród wszystkich widzów, znajdująca się na ostatniej pozycji stacja Fashion (- 38,7 proc.).
styczeń-grudzień | wszyscy 16-49 | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 15 529 | 0,602 | 16 593 | 0,638 |
TVN Style | 14 094 | 0,546 | 13 458 | 0,517 |
Polsat Play | 5 141 | 0,199 | 5 857 | 0,225 |
Polsat Cafe | 3 609 | 0,140 | 5 777 | 0,222 |
Zone Club | 5 691 | 0,221 | 3 719 | 0,143 |
TLC/Discovery T&L | 3 369 | 0,131 | 2 322 | 0,089 |
BBC Lifestyle | 3 326 | 0,129 | 2 075 | 0,080 |
kuchnia.tv | 2 021 | 0,078 | 1 808 | 0,069 |
Domo | 978 | 0,038 | 756 | 0,029 |
Fashion | 798 | 0,031 | 489 | 0,019 |
Najpopularniejszym programem w TVN Style w ub.r. były serie “2009 Niezapomniane chwile” i “33 niezapomniane metamorfozy” - ich najlepsze odcinki zgromadziły ok. 240 tys. widzów. W top 10 stacji znalazło się też kilka pozycji nadawanych równolegle z TVN 24 w tygodniu po tragedii smoleńskiej.
Raport top programów w 2010 roku | ||
TVN Style | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
2009 NIEZAPOMNIANE CHWILE /PROGR.ROZR.POL./ | 237 802 | 1,629 |
33 NIEZAPOMNIANE METAMORFOZY /PROG.ROZR.POL./ | 237 663 | 1,538 |
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./ | 227 206 | 1,961 |
66 NIEZAPOMNIANYCH PRZEBOJOW /PROG.ROZR.POL./ | 207 642 | 1,896 |
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ | 188 704 | 1,609 |
WIEM CO JEM /PROG.PORAD.POL./ | 180 466 | 2,152 |
66 NIEZAPOMNIANYCH PROGRAMOW TV | 178 482 | 1,381 |
TRINNY I SUSANNAH UBIERAJA BELGIE | 175 047 | 1,284 |
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ | 170 208 | 1,256 |
RELACJA NA ZYWO | 168 113 | 1,101 |
Grudzień 2009: liderem TVN Turbo, TLC z ogromnym wzrostem
W grudniu ub.r. liderem oglądalności wśród stacji lifestylowych był kanał TVN Turbo (0,39 proc. udziału, wzrost o 6,3 proc.) przed siostrzaną telewizją TVN Style (0,34 proc, wzrost o 0,6 proc.).
Trzecie miejsce zajął jednak kanał TLC, który po ogromnym wzroście o 256,6 proc., zanotował udział na poziomie 0,30 proc. Zajmujący czwartą lokatę Polsat Cafe miał natomiast 0,21 proc. udziału, notując wzrost o 69,8 proc.
W zeszłym miesiącu praktycznie nie zmieniły się wyniki telewizji Kuchnia.tv, zaś najbardziej wpadła widownia Fashion (- 64 proc.).
grudzień | wszyscy 4+ | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 24 794 | 0,367 | 26 880 | 0,390 |
TVN Style | 22 961 | 0,340 | 23 585 | 0,342 |
TLC/Discovery T&L | 5 619 | 0,083 | 20 406 | 0,296 |
Polsat Cafe | 8 485 | 0,126 | 14 743 | 0,214 |
Polsat Play | 10 155 | 0,150 | 12 187 | 0,177 |
Zone Club | 9 113 | 0,135 | 6 015 | 0,087 |
kuchnia.tv | 4 591 | 0,068 | 4 654 | 0,068 |
BBC Lifestyle | 4 076 | 0,060 | 2 025 | 0,029 |
Domo | 1 696 | 0,025 | 941 | 0,014 |
Fashion | 1 668 | 0,025 | 599 | 0,009 |
Dołącz do dyskusji: Lifestyle: kanały TVN-u liderami, ale najwięcej zyskały stacje Polsatu
Przestraszyłam się, spróbowałam przejść test na przepowiedzenie życia
na http://smierc.org
i otrzymałam znów tę datę! ((
Co mam robić? Wierzyć albo nie? Dlaczego wszędzie jest ten sam wynik?