SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Łódź zachęca do segregacji odpadów memami z arcydziełami malarstwa

Władze Łodzi ruszyły z kampanią informacyjną na temat nowych zasad selektywnej segregacji odpadów. Koncept akcji jest nietypowy, wykorzystuje bowiem znane dzieła sztuki.

W Łodzi od 1 lipca zaczną obowiązywać nowe zasady segregacji śmieci. Mieszkańcy mają je dzielić na kilka pojemników o różnych kolorach - niebieski na papier, zielony na szkło, żółty na metale i tworzywa sztuczne, brązowe na odpady ulegające biodegradacji, a czarne na resztki. 

Kampania obejmuje billboardy, citylighty, ulotki i działania w internecie. Koncept bazuje na połączeniu haseł zachęcających do segregacji z arcydziełami sztuki. Osobliwe "memy" wykorzystują m.in. „Krzyk” Edvarda Muncha, „Babie lato” Józefa Chełmońskiego, „Pocałunek” Gustava Klimta, „Stworzenie Adama” Michała Anioła oraz „Stańczyka” Jana Matejki.

Dzieła sztuki to strzał w dziesiątkę

- Myślę, że przerzucenie ciężaru komunikatu na dzieła sztuki to był strzał w dziesiątkę. Typowa kampania, z typowym przekazem marketingowym, skazałaby komunikat na niebyt. No bo umówmy się: segregacja śmieci nie jest w topie wyszukiwań polskiego internetu - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Basia Jagoda, communications manager agencji Imagine. - Ponieważ wykorzystano rozpoznawalne dzieła sztuki, które popkultura doskonale konsumuje, to większość odbiorców zawiesi na tym oko. Mało która kampania byłaby w stanie skłonić ludzi, żeby rzeczywiście doczytali, jak zmienią się zasady segregowania śmieci. Myślę, że ta skłoni - dodaje nasza rozmówczyni.  

Budżet akcji to 66 tys. zł. Obejmie 60 billboardów, niemal 400 ekranów w tramwajach i autobusach oraz 74 citylighty.

Dołącz do dyskusji: Łódź zachęca do segregacji odpadów memami z arcydziełami malarstwa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Indygo
Genialna kampania, szacun!
odpowiedź
User
wincey & wincey
eehh.
odpowiedź
User
kupidyn
U la la. Mogą mieć problemy z prawami.
odpowiedź