"M jak miłość" nadal bezkonkurencyjne, hitem śmierć Hanki
Serial „M jak miłość” w minionym sezonie gromadził nieco mniej widzów niż rok wcześniej, jednak obyczajowa produkcja Dwójki nadal pozostała bezkonkurencyjnym liderem pasma. Wpływy z reklam wyniosły prawie 110 mln zł.
W okresie od 5 września ub.r. do 5 czerwca br. "M jak miłość" oglądało średnio aż 7,37 mln widzów, co dało Dwójce 45,38 proc. udziału w grupie 4+ i 39,53 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. W sezonie 2010/2011 serial oglądało jednak 130 tys. widzów więcej, bowiem 7,50 mln, a jego udział wyniósł odpowiednio 45,74 proc. i 41,15 proc (więcej na ten temat).
Dane telemetryczne pokazują, że najwięcej widzów w zakończonym właśnie sezonie miał odcinek z 7 listopada ub.r w którym to umarła serialowa Hanka Mostowiak. Sprawa zyskała też duży oddźwięk w social mediach. Powstały liczne wydarzenia i grupy związane ze śmiercią Hanki, traktujące ten fakt z przymrużeniem oka. Najczęściej żartowano, że Hanka zginęła śmiercią tragiczną spowodowaną niezwykle groźnym zderzeniem auta z morderczymi papierowymi kartonami. Odcinek ten zgromadził aż 8,32 mln widzów (dowiedz się więcej).
Drugie miejsce z 8,15 mln widzów zajął kolejny odcinek serialu wyemitowany następnego dnia – pierwszy po śmierci Hanki. Jednak tylko te dwa odcinki przekroczyły granicę 8 mln widzów.
Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” pozostała bezkonkurencyjnym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł tylko 12,97 proc., kanał ten nadawał wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,65 proc.; głównie “W11 - Wydział Śledczy”) i TVP1 (7,97 proc.; głównie filmy fabularne i Teatr Telewizji). Taka sama była kolejność w grupie komercyjnej. Drugi Polsat miał 17,04 proc. udziałów, trzecia TVN – 10,58 proc, a czwarta była Jedynka z wynikiem 8,04 proc. udziałów.
Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków hitu serialowego TVP 2 w minionym sezonie wyniosły 109,9 mln zł. W poprzednim sezonie wpływy były wyższe i wyniosły 143,2 mln zł, ale wtedy serial emitowano w okresie jesiennym także i w środy. Reasumując w zakończonej właśnie serii wyemitowano 80 odcinków, wobec 89 odcinków w sezonie emitowanym rok wcześniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
M jak miłość zadebiutowało w 2000 roku i od lat jest najpopularniejszym regularnie emitowanym programem telewizyjnym w Polsce. Kolejne odcinki serialu pojawią się na antenie TVP2 jesienią br.
Pięć topowych odcinków “M jak miłość”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
07-11-2011 | 8315966 | 49,73% | 46,26% |
08-11-2011 | 8146826 | 49,48% | 44,13% |
05-12-2011 | 7959316 | 48,26% | 41,26% |
09-01-2012 | 7944995 | 46,85% | 40,65% |
28-11-2011 | 7896460 | 47,33% | 42,68% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2-M jak miłość | 7369919 | 45,38% | 39,53% |
Polsat | 2107066 | 12,97% | 17,04% |
TVN | 1892040 | 11,65% | 10,58% |
TVP1 | 1293507 | 7,97% | 8,04% |
Dołącz do dyskusji: "M jak miłość" nadal bezkonkurencyjne, hitem śmierć Hanki