Magazyn.wp.pl ma więcej użytowników niż Weekend.gazeta.pl, ale przyciąga słabiej
Weekendowa sekcja portalu WP.pl ma miesięcznie ok. 1,5 mln użytkowników, a analogiczny dział Gazeta.pl - 1,1 mln. Ta druga witryna notuje jednak więcej odsłon i dwa razy dłuższy średni czas korzystania niż strona WP.pl.
Weekendowy magazyn z reportażami, felietonami i wywiadami został uruchomiony przez Wirtualną Polskę na stałe na początku kwietnia br. Według badania Gemius/PBI w kwietniu sekcję odwiedziło 1,44 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,97 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przez pięć minut i 58 sekund.
W kolejnych miesiącach dział notował porównywalne wyniki odwiedzalności.
Magazyn.wp.pl w 2017 roku |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
miesiąc |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
kwiecień |
1 436 439 |
2 968 549 |
0:05:58 |
5,17% |
maj |
1 588 329 |
3 015 929 |
0:05:36 |
5,79% |
czerwiec |
1 228 380 |
2 486 084 |
0:05:10 |
4,54% |
lipiec |
1 624 608 |
3 012 789 |
0:04:50 |
6,13% |
Z kolei Gazeta.pl już trzy lata temu uruchomiła swoją sekcję weekendową, promowaną w soboty i niedziele u góry strony głównej portalu. Od ub.r. dział jest dostępny przez cały tydzień, a nie jak wcześniej tylko w weekendy.
W ostatnich miesiącach sekcja miała po ok. 1,1 mln realnych użytkowników, 4-5 mln odsłon oraz po 10-12 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W lipcu br. Weekend.gazeta.pl zanotował spadek zasięgu o 0,09 pkt proc. (czyli o 2 proc.) oraz wzrost liczby odsłon o 1,28 mln (34,1 proc. w górę) oraz dwie minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (25,4 proc. w górę).
Weekend.gazeta.pl w 2017 roku |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
miesiąc |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
kwiecień |
1 114 282 |
4 246 894 |
0:10:17 |
4,01% |
maj |
1 177 655 |
5 116 203 |
0:12:20 |
4,30% |
czerwiec |
1 135 468 |
4 463 649 |
0:10:58 |
4,20% |
lipiec |
1 139 639 |
5 030 915 |
0:12:11 |
4,30% |
Dołącz do dyskusji: Magazyn.wp.pl ma więcej użytowników niż Weekend.gazeta.pl, ale przyciąga słabiej
Jedyny sposób by się od tego uwolnić, to stworzyć nową markę. Niepowiązaną z wp.pl.