Magazyny w 2012 r. z reklam: „Wprost”, „Newsweek” i „Twój Styl” na czele
Czasopisma w ub.r. cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły liderujące w tym segmencie „Wprost”, „Newsweek Polska”, „Twój Styl” i „Viva!”, za to spadki zanotowały „Tele Tydzień” i „Claudia”.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe (bez rabatów) „Wprost” (AWR Wprost) w 2012 roku były o 19,6 proc. wyższe niż rok wcześniej, „Twojego Stylu” - o 19 proc. wyższe, a „Party” (Edipresse Polska) - o 20,2 proc. Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła więcej o 15,3 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 11 proc. Mniejsze wzrosty tych przychodów zanotowały „Gala” (G+J Polska) - 6 proc., oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 1 proc.
>>> Gazety mniej z reklam w 2012 r. „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna” najmocniej w dół
Jedynymi magazynami z czołówki, które zanotowały spadki cennikowych wpływów reklamowych, są „Tele Tydzień” i „Claudia”. Ten pierwszy zarobił mniej o 12,8 proc., a drugi - o 7,3 proc.
Cennikowo wszystkie czasopisma zarobiły z reklam 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Tymczasem według danych Starlinka ich faktyczne wpływy reklamowe w trzech kwartałach ub.r. spadły w skali roku aż o 17,9 proc. (zobacz szczegóły). - Do wzrostu cennikowych przychodów przyczyniły się start kilku nowych tytułów oraz zmiana cenników przez niektórych wydawców - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Węgierek, dyrektor zarządzająca domu mediowego Arena Media. - Jednak nie wierzę, że w rzeczywistości magazyny zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Wydaje mi się, że raczej o kilka procent mniej - dodaje.
Podobnego zdania jest Michał Daniluk, członek zarządu OMD ds. nowych mediów. - Presja na obniżanie cen reklam i zwiększanie rabatów to trend ogólnorynkowy i nie dotyczy tylko prasy. Walka konkurencyjna odbywa się również na poziomie dodatkowych świadczeń reklamowych - opisuje Daniluk. - Dlatego na pewno nie można mówić o wzroście przychodów prasy ogółem - ocenia.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
2012 | 2011 | |
Wprost | 134 538 232 zł | 112 515 466 zł |
Newsweek Polska | 133 358 801 zł | 120 098 014 zł |
Twój Styl | 124 284 244 zł | 104 435 563 zł |
Viva! | 100 348 182 zł | 87 046 615 zł |
Tele Tydzień | 93 954 865 zł | 107 771 601 zł |
Polityka | 77 882 780 zł | 77 107 236 zł |
Party | 58 943 252 zł | 49 019 477 zł |
Claudia | 57 072 088 zł | 61 591 995 zł |
Gala | 54 674 909 zł | 51 572 700 zł |
monitorowane tytuły razem | 2 725 151 331 zł | 2 634 347 902 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny w 2012 r. z reklam: „Wprost”, „Newsweek” i „Twój Styl” na czele