Magazyny więcej z reklam. Tylko „Wprost” i „Tele Tydzień” w dół
W I kwartale br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 7 proc. więcej niż rok wcześniej. W czołówce mniejsze niż przed rokiem wpływy zanotowały tylko „Wprost” i „Tele Tydzień”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że od stycznia do marca br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż przed rokiem o 7,1 proc. - licząc z autopromocją, a o 6,3 proc. bez uwzględnienia autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję minimalnie spadły.
>>> Gazety mniej z reklam: „GW” w dół o 10 proc, a „Fakt” o 20 proc.
W czołówce zestawienia przeważają wzrosty wpływów reklamowych wyższe niż średnia dla całego segmentu. I tak liderujący „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił więcej niż rok wcześniej o 21,3 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 25 proc., a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 23,9 proc. Jeszcze bardziej wzrosły wpływy reklamowe „Party” i „Przyjaciółki” (oba tytuły wydaje Edipresse Polska) - odpowiednio o 27,3 i 32,3 proc.
>>> „Uważam Rze” przez rok 24,5 mln zł z reklam
Nieznacznie więcej niż przed rokiem z reklam zarobiły „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - o 6,4 proc., i „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 4,2 proc. Za to minimalny spadek przychodów reklamowych (0,7 proc.) zanotował „Wprost” (AWR Wprost), a spory (10,5 proc.) - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
I-III.2012 | I-III.2011 | |
Newsweek Polska | 24 039 405 zł | 19 814 014 zł |
Viva! | 23 867 279 zł | 19 100 560 zł |
Tele Tydzień | 22 502 148 zł | 25 140 507 zł |
Wprost | 21 698 077 zł | 21 857 907 zł |
Twój Styl | 20 232 203 zł | 19 015 832 zł |
Polityka | 19 328 400 zł | 15 600 400 zł |
Przyjaciółka | 14 478 477 zł | 10 944 678 zł |
Party | 12 693 533 zł | 9 972 337 zł |
Flesz | 12 345 792 zł | - |
Forbes | 11 168 890 zł | 10 721 750 zł |
monitorowane tytuły razem | 578 448 338 zł | 540 016 133 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 643 346 527 zł | 605 377 011 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 64 898 189 zł | 65 360 878 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny więcej z reklam. Tylko „Wprost” i „Tele Tydzień” w dół