SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyny więcej z reklam. Tylko „Wprost” i „Tele Tydzień” w dół

W I kwartale br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 7 proc. więcej niż rok wcześniej. W czołówce mniejsze niż przed rokiem wpływy zanotowały tylko „Wprost” i „Tele Tydzień”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że od stycznia do marca br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż przed rokiem o 7,1 proc. - licząc z autopromocją, a o 6,3 proc. bez uwzględnienia autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję minimalnie spadły.

>>> Gazety mniej z reklam: „GW” w dół o 10 proc, a „Fakt” o 20 proc.

W czołówce zestawienia przeważają wzrosty wpływów reklamowych wyższe niż średnia dla całego segmentu. I tak liderujący „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił więcej niż rok wcześniej o 21,3 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 25 proc., a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 23,9 proc. Jeszcze bardziej wzrosły wpływy reklamowe „Party” i „Przyjaciółki” (oba tytuły wydaje Edipresse Polska) - odpowiednio o 27,3 i 32,3 proc.

>>> „Uważam Rze” przez rok 24,5 mln zł z reklam

Nieznacznie więcej niż przed rokiem z reklam zarobiły „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - o 6,4 proc., i „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 4,2 proc. Za to minimalny spadek przychodów reklamowych (0,7 proc.) zanotował „Wprost” (AWR Wprost), a spory (10,5 proc.) - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 I-III.2012I-III.2011
Newsweek Polska24 039 405 zł19 814 014 zł
Viva!23 867 279 zł19 100 560 zł
Tele Tydzień22 502 148 zł25 140 507 zł
Wprost21 698 077 zł21 857 907 zł
Twój Styl20 232 203 zł19 015 832 zł
Polityka19 328 400 zł15 600 400 zł
Przyjaciółka14 478 477 zł10 944 678 zł
Party12 693 533 zł9 972 337 zł
Flesz12 345 792 zł-
Forbes11 168 890 zł10 721 750 zł
monitorowane tytuły razem578 448 338 zł540 016 133 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją643 346 527 zł605 377 011 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja64 898 189 zł65 360 878 zł

Dołącz do dyskusji: Magazyny więcej z reklam. Tylko „Wprost” i „Tele Tydzień” w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pskit
Bzdury, po co sa takie dane, przecież naprawdę to przychody z reklam w prasie zmniejszyły sie o ponad 20 %
odpowiedź
User
lolek
za rok w czolowce bedzie Uwazam Rze;] chyba ze wlasciciel znajacy sie na biznesie tak go odnowi jak Przekroj czy Rzepe:P
odpowiedź
User
Pytek
Czy to już początek spadków Wprost po odejściu Lisa?
odpowiedź