'Magda M.' zarobiła dla TVN 15,7 mln zł
Czwarta i zarazem ostatnia seria serialu o młodej prawniczce miała najwyższą widownię spośród wszystkich sezonów i dała TVN pozycję lidera.
Czwartej serii „Magdy M.” miało nie być, ale stacja ugięła się pod żądaniami i prośbami fanów i zdecydowała się na jej nakręcenie i pokazanie. I to się opłaciło, bowiem jak pokazują dane AGB Nielsen Media Research średnio każdy odcinek czwartego sezonu oglądało 3,72 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 26,77 proc.
Jeszcze lepsze wyniki były w komercyjnej grupie docelowej, gdzie udziały TVN w czasie emisji „Magdy M.” wyniosły 30,49 proc. Na reklamach wokół serialu stacja zarobiła w sumie ponad 15,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
Spośród odcinków czwartej serii najwięcej widzów obejrzało ostatni, zakończony szczęśliwym spotkaniem Magdy i Piotra, epizod. We wtorek 5 czerwca przed telewizorami zasiadło 4,1 mln osób, a TVN włączyło w porze emisji serialu niemal 30 proc. wszystkich telewidzów.
Wszyscy 4+ | 16 - 49 | |||
Data | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
05-06-2007 | 4 104 367 | 11,41% | 29,77% | 32,89% |
29-05-2007 | 3 481 502 | 9,68% | 24,47% | 33,01% |
22-05-2007 | 3 596 944 | 10,00% | 27,15% | 34,55% |
15-05-2007 | 3 531 293 | 9,81% | 27,61% | 31,27% |
08-05-2007 | 3 757 548 | 10,44% | 26,44% | 20,47% |
01-05-2007 | 2 756 689 | 7,66% | 18,01% | 29,33% |
24-04-2007 | 3 903 732 | 10,85% | 28,33% | 32,16% |
17-04-2007 | 3 985 227 | 11,08% | 29,52% | 30,22% |
10-04-2007 | 4 049 191 | 11,25% | 28,55% | 29,73% |
03-04-2007 | 4 001 133 | 11,12% | 28,70% | 32,33% |
średnia | 3 720 213 | 10,34% | 26,77% | 30,49% |
Nie było to jednak najpopularniejszy odcinek całego serialu, bo większą widownię miał epizod z 12 grudnia, kończący trzecią serię, który w pierwotnym zamyśle realizatorów miał zakończyć cały serial. Obejrzało go wtedy aż 4,58 mln widzów.
Mimo braku rekordu odcinka, czwarta seria „Magdy M.” była rekordowa pod względem średniej oglądalności i udziałów w rynku telewizyjnym. Z widownią na poziomie 3,72 mln osób nieznacznie wyprzedziła trzeci sezon, którego średnia oglądalność wyniosła 3,68 mln widzów. Daleko w tyle pozostały dwie pierwsze edycje, które oglądało mniej niż 3 mln osób.
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | SHR % | |
I seria - jesień 2005 | 2 895 485 | 21,57% | 25,56% |
II seria - wiosna 2006 | 2 972 543 | 20,71% | 23,55% |
III seria - jesień 2006 | 3 681 510 | 26,66% | 30,36% |
Tak dobre wyniki „Magdy M.” sprawiły, że TVN był w czasie emisji czwartej serii liderem pod względem udziałów w rynku. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z udziałami wynoszącymi 19,02 proc., która we wtorkowym paśmie emitowała m.in. „Express Reporterów” i „Panoramę”, trzecia była Jedynka (18,1 proc., filmy fabularne i „Sprawa dla reportera”), zaś czwarty - Polsat (17,36 proc., filmy fabularne)
Stacja | AMR | AMR % | SHR % |
TVN | 3 720 213 | 10,34% | 26,77% |
TVP2 | 2 640 606 | 7,34% | 19,02% |
TVP1 | 2 512 572 | 6,98% | 18,10% |
Polsat | 2 409 471 | 6,70% | 17,36% |
„Magda M.” była bardzo kobiecym serialem, bo aż 70 proc. jej telewidzów stanowiły przedstawicielki płci pięknej. Poza tym serial najchętniej oglądany był przez osoby w wieku 25 – 59 lat, zamieszkałe w miastach i legitymujące się wykształceniem średnim i wyższym.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 62 | 29,90% |
Kobiety | 135 | 70,10% | |
Wiek | 4- 9 | 22 | 1,39% |
10- 15 | 79 | 6,25% | |
16 - 19 | 82 | 5,14% | |
20 - 24 | 79 | 7,01% | |
25 - 29 | 119 | 10,02% | |
30 - 34 | 118 | 8,95% | |
35 - 39 | 132 | 8,66% | |
40 - 44 | 100 | 6,77% | |
45 - 49 | 101 | 8,17% | |
50 - 54 | 121 | 9,96% | |
55 - 59 | 163 | 11,32% | |
60+ | 90 | 16,36% | |
Wlk.miasta | Wieś | 62 | 23,79% |
< 50 tys. | 102 | 24,57% | |
50-100 tys. | 118 | 10,45% | |
100-200 tys. | 154 | 12,36% | |
> 200 tys. | 140 | 28,83% | |
Zawód | Top management | 122 | 9,88% |
Pracownicy szczebla średniego | 171 | 20,59% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 90 | 17,18% | |
Emeryci | 107 | 27,99% | |
Inne | 70 | 24,36% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 91 | 41,28% |
Średnie | 119 | 35,24% | |
Wyższe | 147 | 15,83% | |
Inne | 54 | 7,64% |
Mimo zakończenia emisji serialu widzowie prawdopodobnie spotkają się jeszcze z „Magdą M.” Planowane jest bowiem nakręcenie pełnometrażowego filmu, jednak jego scenariusz będzie prawdopodobnie odbiegać od telewizyjnej wersji przygód młodej prawniczki.
Dołącz do dyskusji: 'Magda M.' zarobiła dla TVN 15,7 mln zł