Marcos de Quinto, global chief marketing officer odchodzi z Coca-Coli
Marcos de Quinto, global chief marketing officer koncernu Coca-Cola, który odpowiada za wprowadzenie platformy komunikacyjnej „Taste the feeling”, odchodzi z firmy.
Coca-Cola w czwartek ogłosiła wprowadzenie znaczących zmian w strukturze zarządzania koncernem. Od teraz marketing, obsługa klienta i strategia zostaną skonsolidowane i zarządzane będą przez chief growth officera raportującego do Jamesa Quincey.
Quincey jest obecnie dyrektorem operacyjnym firmy, ale z początkiem maja zastąpi Muhtara Kenta, który przechodzi na emeryturę.
Stanowisko chief growth officera obejmie z kolei Francisco Crespo, który w Coca-Coli pracuje od 28 lat. Obecnie jest szefem Coca-Coli w Meksyku.
Marcos de Quinto pracę w koncernie Coca-Coli rozpoczął w 1982 roku w dziale marketingu w Hiszpanii. W 1988 roku rozstał się z firmą na 2 lata. Funkcję globalnego CMO koncernu objął na początku 2015 roku, po 14 latach bycia szefem oddziału Coca-Cola Iberia (obejmującego Portugalię i Hiszpanię).
W wydanym oświadczeniu Coca-Cola poinformowała, że Marcos de Quinto postanowił odejść na emeryturę, twierdząc, że pozostawia po sobie „silne dziedzictwo, ponieważ odpowiada za odrodzenie się nowej jakości reklam Coca-Coli”.
Zmiany w przywództwie koncernu oznaczają, że Coca-Cola nie będzie mieć globalnego szefa marketingu - po raz pierwszy w historii marki od 1993 roku, kiedy stanowisko to utworzono.
Przedstawiciele firmy w wydanym oświadczeniu zapewniają, że marketing na poziomie globalnym będzie kluczową częścią zespołu zarządzanego przez Francisco Crespo, chief growth officera. Decyzje o tym, kto będzie w tym zespole pełnić kluczowe role mają zapaść w najbliższych miesiącach.
Dodatkowo w strukturze koncernu utworzone zostaje stanowisko chief innovation officera, Obejmie je Robert Long, obecnie VP-R&D.
Jak podaje Coca-Cola, największą zmianą w strategii marketingowej marki wprowadzoną przez Marcosa de Quinto, jako globalnego szefa marketingu koncernu było zakończenie kampanii „Open Happiness” w 2016 roku i wprowadzenie nowej platformy komunikacji „Taste the feeling”. Nowa kampania odsunęła niejako markę od wyniosłych, opartych na ideałach reklam i skierowała komunikację na działania skoncentrowane bardziej na produktowym podejściu, takie, w których to marka jest w centrum uwagi.
To właśnie Marcos de Quinto wprowadził do komunikacji marki zmianę polegającą na tym, że wszystkie warianty Coca-Coli promowane są razem, w jednych kampaniach i reklamach, zamiast tworzenia odrębnych działań dla każdego z wariantu.
Dołącz do dyskusji: Marcos de Quinto, global chief marketing officer odchodzi z Coca-Coli