SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marek Sowa: pomysł nowego prezesa na obudowę TVP jest sensowny

- Przedstawiony przez Janusza Daszczyńskiego pomysł na odnowę telewizji publicznej jest sensowny, ale zasadniczo nie odbiega od deklaracji poprzednich prezesów - pisze Marek Sowa, ekspert medialny.

Nikt nie zostaje prezesem TVP z przypadku. Otwartym pytaniem pozostaje czy przy wyborach nowego prezesa decydują przede wszystkim profesjonalne kompetencje kandydatów, czy raczej polityczne przepychanki w radzie nadzorczej TVP i w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Zapewne jedno i drugie.

Janusz Daszczyński ma za sobą długą karierę zarówno w mediach publicznych, jak i poza nimi,  sprawdził się przy organizacji dużych imprez zagranicznych (Expo), z pewnością potrafi sprawnie poruszać się w złożonym kontekście rynkowo-politycznym w jakim funkcjonuje TVP.  Kluczem do sukcesu będzie rzeczywista (a nie deklarowana) wola walki o gruntowne zmiany w TVP i czas jakim nowy prezes będzie realnie dysponować, biorąc pod uwagę zmieniającą się konstelację polityczną.  Przedstawiony przez niego pomysł na odnowę telewizji publicznej jest sensowny, ale zasadniczo nie odbiega od deklaracji poprzednich prezesów.

Postępujące zidiocenie polskich mediów jest faktem (“tabloidyzacja” to eufemizm), również telewizja publiczna wpisuje się w ten trend. Tymczasem, wbrew temu co może wydawać się polskim politykom oraz telewizyjnym prezesom i dyrektorom programowym, w Polsce rośnie w siłę grupa potencjalnych odbiorców treści racjonalnych, wyważonych i atrakcyjnie zrealizowanych, dla których wciąż nie ma na rynku propozycji w postaci polskiego odpowiednika brytyjskiej BBC czy amerykańskiej PBS/NPR.

Marek Sowa, ekspert medialny, były prezes Agory i Ringier Axel Springer Polska, były wiceprezes UPC Polska

 

Dołącz do dyskusji: Marek Sowa: pomysł nowego prezesa na obudowę TVP jest sensowny

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
W.W.
No trzeba przyznać ze niezwykle pogłębiona analiza. Jednak widać ze to "ekspert medialny"
odpowiedź
User
jonas
W teorii to Pan Prezes ma racje, tyle ze rzeczywistosc niewiele ma z nia wspolnego. Zidiocenie, nie od dzisiaj ani wczoraj, w pogoni za szeroka publika brakuje jedynie malpy okrzyknietej celeberyta. Tez dostalaby program autorski w "czasie prymarnym". Zastanawia jedynie skad p. Prezes wie o istnieniu grupy konsumentow mediow, odcianajacej sie zdecydowanym ruchem od medialnej lobotomii.
odpowiedź
User
nk
Ma rację. Agresywna głupota jest już wszechobecna, od telewizji śniadaniowych i przaśnych seriali dla kretynów po infantylne programy "informacyjne". W prasie to samo.
odpowiedź