„MasterChef” ma 2,5 mln widzów. TVN na czele grupy komercyjnej
Pierwsze trzy odcinki trzeciej edycji „MasterChefa” oglądało średnio 2,47 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 140 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji jest wiceliderem całego rynku, a w grupie komercyjnej zajmuje pierwsze miejsce.
Trzecia seria „MasterChefa” nadawana jest w TVN w niedziele o godz. 20.00, począwszy od 7 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że trzy pierwsze odcinki kulinarnego programu zgromadziły 2,47 mln widzów, co przełożyło się na 15 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 19,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 140 tys. widzów. Pierwsze trzy odcinki drugiej serii „MasterChefa” śledziło bowiem 2,61 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 16,66 proc. i 22,17 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmuje drugą pozycję w rynku telewizyjnym przegrywając jedynie z TVP1, nadającą wówczas „Sport”, kroniki sportowe, „Pogodę” i „Blondynkę”, co daje jej 16,45 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadają: Polsat (eliminacyjny mecz do ME w piłce nożnej, „Tylko muzyka” oraz finałowe spotkanie siatkarskiego mundialu, które oglądało niemal 10 mln widzów - 14,20 proc.) i TVP2 („Kabaretowa scena Dwójki przedstawia”; 7,12 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN jest już liderem, a dalej plasują się: Polsat, Jedynka oraz Dwójka.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 2 706 227 | 16,45% | 9,96% |
TVN - MasterChef 3 | 2 467 128 | 15,00% | 19,45% |
Polsat | 2 335 032 | 14,20% | 15,21% |
TVP2 | 1 170 489 | 7,12% | 6,08% |
W programie „MasterChef” bierze udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczą o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Gospodynią polskiej wersji jest Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef” ma 2,5 mln widzów. TVN na czele grupy komercyjnej