McDonald's chce ograniczyć liczbę agencji reklamowych w USA
McDonald's prowadzi w Stanach Zjednoczonych przegląd rynku agencji reklamowych. Celem tego procesu jest zredukowanie liczby pracujących lokalnie w zakresie reklamy dla tej sieci fast food firm z ok. 60 do maksymalnie 10.
Podjęte przez McDonald's działania mają przede wszystkim pozwolić obniżyć znacznie koszty wynikające ze współpracy z tak dużą liczbą agencji kreatywnych. Obecnie dla tego marketera na terenie całych Stanów Zjednoczonych lokalnie pracuje ok. 60 agencji, mimo że wiodącą agencją jest We Are Unlimited.
Agencje te odpowiadają za obsługę na poziomie lokalnym (np. poszczególnych stanów, większych miast) ok. 200 przedstawicielstw McDonald's. Z nieoficjalnych informacji wynika, że marketer chce zredukować liczbę agencji do 10 lub mniej. Firma chce teraz bardziej skupić się na ogólnokrajowych działaniach, wspólnych dla wszystkich rynków w USA.
Niewykluczone, że wybrane w prowadzonym właśnie przeglądzie agencje zajmą się obsługą kreatywną na większych niż dotychczas obszarach, np. geograficznych.
McDonald's podejmuje też kroki mające zmienić komunikację marki. Chce znaleźć lepszy sposób na jej opowiedzenie. Terri Hickey, rzecznik prasowa McDonald's poinformowała, że budowa nowoczesnej progresywnej firmy wymaga zmiany sposobu prowadzenia biznesu, a żeby zaangażować konsumentów na wszystkich platformach komunikacji do promowania wizji marki, jaką ma McDonald's, trzeba zmodernizować lokalne działania marketingowe. Ma to nastąpić już w 2018 roku.
Pracujące dotychczas na szczeblu lokalnym w USA agencje reklamowe oraz te, które są zainteresowane ewentualną współpracą z firmą mają przedstawić swoje stanowiska i oferty do 17 lipca. Proces koordynuje firma Select Resources International.
Zmiany te zostają wprowadzone niespełna rok po tym, jak McDonald's zdecydował się nawiązać współpracę z agencją reklamową We Are Unlimited. Odpowiada ona za obsługę kreatywną na poziomie całych Stanów Zjednoczonych.
Wśród agencji pracujących lokalnie dla McDonald's w USA są m.in. Moroch, Bernstein-Rein, H&L Partners.
McDonald's przygotowuje się też do przeniesienia większej liczby działań marketingowych na poziom ogólnokrajowy, za co odpowiadać ma We Are Unlimited. Konsolidacja obsługi kreatywnej w mniejszej liczbie agencji ma również zwiększyć siłę przetargową McDonald's.
Dołącz do dyskusji: McDonald's chce ograniczyć liczbę agencji reklamowych w USA