Po stracie „Jaka to melodia?” wpływy i koszty Media Corporation zmalały o ponad połowę, a zysk 9-krotnie
Firma Media Corporation, po tym jak przestała produkować dla TVP teleturniej „Jaka to melodia?”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 56,3 proc. do 5,19 mln zł. Jednocześnie obniżyła koszty operacyjne o 54,7 proc. do 5,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 492,9 do 54,9 tys. zł.
Przychody sprzedażowe netto Media Corporation zmalały o 38,9 proc. - z 17,89 mln zł w 2017 roku do 10,93 mln zł w ub.r. Równocześnie ujemny wynik ze zmiany stanu produktów zmniejszył się z -6 do -5,74 mln zł.
Ten spadek wynika przede wszystkim z faktu, że firma w połowie ub.r. po wielu latach współpracy z Telewizją Polską przestała realizować teleturniej „Jaka to melodia?”, z którym rozstał się też prowadzący Robert Janowski. Nowym gospodarzem został Norbi, a produkcję wykonawczą przejęła spółka ZPR Media. Według danych Nielsen Audience Measurement w minionym sezonie telewizyjnym program oglądało przeciętne 1,49 mln widzów, o 370 tys. mniej niż rok wcześniej.
Media Corporation nadal zajmuje się natomiast dla TVP produkcją serialu „Blondynka”. W ub.r. firma skończyła realizację szóstego sezonu i zaczęła produkcję siódmego (ten ostatni emitowano w TVP1 wiosną br., oglądało go przeciętnie 2,73 mln osób). W maju producent podpisał z nadawcą umowę dotyczącą dwóch kolejnych sezonów serialu, w których w roli głównej zamiast Natalii Rybickiej wystąpi Marta Żmuda Trzebiatowska. - Produkcja ww. serialu w kolejnych seriach daje firmie możliwości wykorzystania posiadanego sprzętu i osiągnięcia przychodów z jego udostępnienia do tego projektu - zaznaczono w sprawozdaniu z działalności Media Corporation.
Ograniczono koszty, ubyło 4 pracowników
Koszty operacyjne Media Corporation w ub.r. wyniosły 5,12 mln zł, co wobec 11,32 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 54,7 proc.
Wydatki na usługi obce poszły w dół z 4,34 do 1,93 mln zł, a na wynagrodzenia - z 3,68 do 2,52 mln zł. Natomiast pozostałe koszty rodzajowe skurczyły się aż z 2,87 mln zł do 297,8 tys. zł
Na koniec ub.r. stałe zatrudnienie w firmie wynosiło pięć etatów, podczas gdy w 2017 roku pracowało średnio 9 osób.
Mimo ograniczenia kosztów mocno zmalały zysku producenta: zysk sprzedażowy i operacyjny skurczył się z 562,5 do 73 tys. zł, zysk brutto - z 609,8 do 74,4 tys. zł, a zysk netto - z 492,9 do 54,9 tys. zł.
Media Corporation szykuje show z Robertem Janowskim dla TV Puls
W br. Media Corporation zaczęła przygotowywać dla Telewizji Puls nowy program muzyczny z Robertem Janowskim jako gospodarzem. Show będzie się nazywać „Gra Muzyka”, w każdym odcinku będą zagadki muzyczne oraz polskie i zagraniczne hity wykonywane m.in. przez Magdalenę Tul.
Jak już informowaliśmy, właśnie ruszają zdjęcia do programu, w pierwszych odcinkach pojawią się m.in. Lady Pank, Doda, Weekend i Kombii.
- W następnym roku obrotowym zarząd zamierza rozpocząć produkcję nowych programów telewizyjnych na podstawie własnych oraz zewnętrznych formatów oraz rozszerzyć zasięg sprzedaży poza odbiorców telewizyjnych - zapowiedziano w sprawozdaniu Media Corporation.
89,9 proc. udziałów firmy ma jej prezes Józef Węgrzyn, a 10,1 proc. - Małgorzata Daszkiewicz-Węgrzyn. Wspólnicy zdecydowali, że z 54,9 tys. zł zeszłorocznego zysku netto 6,1 tys. zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy, a 48,8 tys. zł na realizację w br. umowy dotyczącej „Blondynki”.
Dołącz do dyskusji: Po stracie „Jaka to melodia?” wpływy i koszty Media Corporation zmalały o ponad połowę, a zysk 9-krotnie