Agencja obsługująca Męskie Granie podwoiła przychody. 1,8 mln zł na dywidendę
W ub.r. agencja eventowa Live, odpowiadająca m.in. za obsługę trasy koncertowej Męskie Granie organizowanej prze Grupę Żywiec, osiągnęła 23,61 mln zł wpływów, dwa razy więcej niż rok wcześniej. Z 2,8 mln zł zysku netto wypłaciła swojemu właścicielowi Arkadiuszowi Stolarskiemu 1,85 mln zł dywidendy.
Rok do roku przychody agencji Live poszły w górę z 11,82 do 23,61 mln zł. W sprawozdaniu podkreślono, że ub.r. był dla firmy „rokiem odbudowy działalności po zniesionych restrykcjach związanych z pandemią COVID-19”.
Męskie Granie wróciło z koncertami po rocznej przerwie
Agencja od lat odpowiada za obsługę letniej trasy koncertowej Męskie Granie, która w 2020 roku w związku z epidemią się nie odbyła, zastąpił ją jeden koncert bez publiczności, transmitowany w internecie. Natomiast w ub.r. wróciła już tradycyjna trasa - odbyły się cztery koncerty plenerowe.
Tegoroczna edycja jest dużo większa: obejmuje 16 koncertów w ośmiu miastach, na scenie głównej i scenie Ż wystąpi w sumie prawie 80 wykonawców. Singlem promującym trasę jest piosenka „Jest tylko teraz”, śpiewana przez zespół Kwiat Jabłoni, Krzysztofa Zalewskiego i Bedoesa.
Agencja Live w ub.r. zrealizowała też szereg innych eventów, jako swoich klientów wymieniła firmy i marki CH Riviera, CH Libero, Echo Investment, eObuwie, Maspex, Mercedes-Benz, Polski Związek Piłki Siatkowej, Olivia Star Top i Red Bull.
- Od drugiej połowy roku możliwe stało się organizowanie eventów, gdyż rządowe ograniczenia spowodowane pandemią stały się mniej uciążliwe w prowadzeniu tego typu działalności - podsumowano w jej sprawozdaniu.
Agencja Live z niższymi kosztami i wsparciem z tarcz i dotacji
Wydatki firmy zwiększyły się słabiej od przychodów: koszty sprzedaży poszły w górę z 10,12 do 18,46 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 1,74 do 2,92 mln zł.
Na koniec ub.r. agencja zatrudniała 18 etatowych pracowników, część zadań zlecała współpracownikom.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jej pozostałe przychody operacyjne zwiększyły się z 645,5 tys. zł do 1,3 mln zł. Od wybuchu epidemii agencja skorzystała z kilku form pomocy publicznej. W maju 2020 roku w ramach pierwszej tarczy finansowej dostała od Polskiego Funduszu Rozwoju 1,2 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki, a w styczniu ub.r. - 458,8 tys. zł w ramach kolejnej tarczy.
Otrzymała też trzy dotacje: w maju 2020 roku 50,6 tys. z budżetu Gdańska, w listopadzie 2020 roku 139,5 tys. zł od marszałka województwa pomorskiego, a w grudniu 2020 roku - 515 tys. zł w ramach programu pomocowego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wynik sprzedażowy agencji Live poszedł w górę z 37,1 tys. zł straty do 2,22 mln zł, zysk operacyjny - z 596,4 tys. zł do 3,25 mln zł, a zysk netto - z 467,4 tys. zł do 2,8 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 438,9 tys. zł podatku dochodowego, wobec 127,8 tys. zł przed rokiem.
100 proc. udziałów agencji ma jej prezes Arkadiusz Stolarski. Zdecydował, że z zeszłorocznego zysku netto otrzyma 1,85 mln zł brutto dywidendy, a pozostałe 953,1 tys. zł zasili kapitał zapasowy spółki.
Dołącz do dyskusji: Agencja obsługująca Męskie Granie podwoiła przychody. 1,8 mln zł na dywidendę