"Metro" poszerza zasięg i zwiększa nakład
Od poniedziałku 18 kwietnia, 2005 zasięg "Metra" powiększy się o kolejne 9 miast
O Białystok, Częstochowę, Kielce, Olsztyn, Opole, Radom, Rzeszów, Toruń i Zieloną Górę. Jednocześnie Agora zwiększy nakłady w miastach, w których "Metro" ukazywało się do tej pory. Planowany średni dzienny nakład ogólnopolskiego wydania "Metra" w zasięgu 19 miast wyniesie 502 000 egzemplarzy, a w piątek 820 000 egzemplarzy. (dane wydawcy).
"Kontynuujemy rozwój Metra i naszą obecność na rynku prasy bezpłatnej" - powiedział Piotr Niemczycki, wiceprezes Agory SA. "Bardzo dobre wyniki czytelnictwa Metra i nasze czteroletnie doświadczenie w prasie bezpłatnej pozwala na mocniejsze wejście w ten segment." dodał.
Ogólnopolskie wydanie "Metra" obejmie łącznie: Białystok, Bydgoszcz, Częstochowę, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Radom, Rzeszów, Toruń, Trójmiasto, Szczecin, Wrocław, Warszawę i Zieloną Górę.
Wzmocniona zostanie sieć dystrybucji. Średnio dziennie "Metro" będzie rozdawane w całym zasięgu przez kilkuset kolporterów. W Warszawie sieć dystrybucji będzie obejmować też jak dotychczas stojaki rozmieszczone m.in. w centrach handlowych, kawiarniach, kafejkach, restauracjach McDonald's, urzędach, biurach, szkołach i domach studenckich.
Wejściu "Metra" do kolejnych miast towarzyszyć będzie kampania promocyjna, która obejmie outdoor, pisma branżowe, "Gazetę Wyborczą", radio i czasopisma Agory.
Dzienne czytelnictwo "Metra", po trzech miesiącach od poszerzenia zasięgu na 10 miast w listopadzie 2004 roku, w okresie grudzień 2004 - luty 2005 wyniosło 6% (352 000 osób). Z tym wynikiem "Metro" znalazło się w czołówce dzienników krajowych. W tym okresie czytanie "Metra" deklarowała największa liczba respondentów sięgających po prasę bezpłatną (PBC DAILY, MillwardBrown SMG/KRC, wskaźnik COW, grudzień 2004 - luty 2005, n = 3 823, czytelnictwo w zasięgu 10 miast; opracowanie Agora SA). Średnie dzienne rozpowszechnianie krajowego wydania "Metra" w zasięgu 10 miast w lutym 2005 wyniosło 273 270 tys. egz., a średnie rozpowszechnianie w piątek 468 294 egzemplarzy (egzemplarze rozpowszechnione bezpłatnie ogółem, źródło ZKDP, luty 2005).
Agora rozpoczęła działalność w segmencie prasy bezpłatnej w październiku 2001 roku kiedy ukazał się pierwszy numer dwudnika "Metro" w warszawskim nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy. Od tego czasu Metro zrobiło karierę ogólnopolskiego dziennika bezpłatnego i ukazuje się 5 razy w tygodniu.
Dołącz do dyskusji: "Metro" poszerza zasięg i zwiększa nakład