SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”

Nowa kampania reklamowa mBanku nie wzbudziła entuzjazmu części internautów. Zarzucają marce, że wyśmiewa mężczyzn i przedstawia ich w negatywnym świetle, jako nieodpowiedzialnych i mało roztropnych. 

Na początku sierpnia mBank wystartował z kampanią pod hasłem „kobiety żyją dłużej… również na emeryturze”. Promuje ona oszczędzanie na rachunkach IKE lub IKZE wśród kobiet. 

– Zapytaliśmy, czy Polacy myślą już o emeryturze. Na rachunkach IKE lub IKZE oszczędza co czwarty mężczyzna, ale tylko 13 proc. kobiet. Z kolei inwestowanie na rynkach finansowych deklaruje 17 proc. panów i tylko 6 proc. pań – mówi Magda Sadowska-Kaczmarczyk, ekspertka mBanku ds. inwestycji.

Zobacz: Śląska gwara w kampanii mBanku na Spotify

Internauci oburzeni reklamą mBanku

Na potrzeby kampanii w internecie emitowane się kilkunastosekundowe spoty bazujące na memach „dlatego kobiety żyją dłużej niż mężczyźni”.

– W sposób zabawny chcemy zwrócić uwagę na poważny problem. I skłonić do działania. Spoty będą kierować na specjalnie przygotowaną stronę internetową. Kobiety znajdą tam wskazówki jak zacząć dbać o finansową przyszłość – wyjaśnia Mateusz Żelechowski, dyrektor departamentu marketingu mBanku.

Komunikacja pokazuje mężczyzn w krzywym zwierciadle – bohater spotu grilluje mięso i warzywa, stojąc z kolegami jednocześnie w basenie pełnym wody. Sprzęt i kabel niebezpiecznie stykają się ze zbiornikiem, co można odebrać jako skrajnie nieodpowiedzialne dla zdrowia i życia panów.

Lektorka przedstawioną scenkę komentuje jedynie hasłem kampanii „Kobiety żyją dłużej… również na emeryturze. A tylko 14 proc. z nich odkłada na ten cel". 

Nie wszystkim ta konwencja przypadła do gustu. Użytkownicy portalu Wykop na reklamie nie zostawiają suchej nitki.

Skandaliczna reklama. Wyobraźmy sobie coś podobnego w kierunku kobiet”, „Teraz to mężczyźni przedstawiani są jako idioci i niedojdy, a kobiety, jako silne i niezależne”, Jaki to jest krindż”, „Szkoda, że nie zażartowali sobie z tego, że mężczyźni zabijają się 8 razy częściej niż kobiety. To dopiero byłaby beka”, „Co za idiota wymyślił im tą reklamę xD” – grzmią użytkownicy serwisu.

Niektórzy wręcz namawiają do bojkotu marki. „Zrezygnuj z konta w tym banku, to bardzo prosty ruch i zobaczymy, na ile starczy im pieniędzy od samych kobiet” – napisał jeden z komentujących.

Głos na temat kampanii zabrało Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn.

– Seria reklam wypuszczonych przez mBank daje nam obraz mężczyzny, który umiera szybciej z własnej niefrasobliwości, nieporadności, by nie powiedzieć: głupoty – komentuje Michał Gulczyński ze Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn. – Tymczasem przyczyny są dużo mniej zabawne. Mężczyźni w Polsce cierpią z powodu niskiego bezpieczeństwa pracy, szybciej i częściej umierają na choroby cywilizacyjne, to również oni popełniają w naszym kraju większość samobójstw - dodaje.

Jak czytamy w przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl stanowisku, "w podwyższeniu świadomości społecznej na temat krótkiej długości życia mężczyzn nie pomagają kampanie reklamowe takie, jak ta mBanku. Według Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn, utwierdzają one społeczeństwo w przekonaniu, że z wysoką umieralnością mężczyzn nie trzeba nic robić, bo winni są sami mężczyźni". 

Dołącz do dyskusji: Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wiktoria ml
tylko że mbank ma racje
15 49
odpowiedź
User
Franz Kafka
Żałosna reklama xD
32 10
odpowiedź
User
Pankracy
Kobiety żyją dłużej bo nie mają żon. (Przeważnie).
46 9
odpowiedź