Michael Kors uruchamia sprzedaż na Instagramie
Firma odzieżowa Michael Kors wprowadza w serwisie Instagram możliwość zakupu towarów z poziomu jej profilu.
Obecnie profil marki Michael Kors na Instagramie śledzi ponad 3 mln użytkowników. Firma postanowiła udostępnić im możliwość dokonywania zakupów podczas przeglądania profilu.
Po dokonaniu rejestracji klienci mogą przeglądać ofertę Michael Kors. Produkty oznaczone hashtagiem #InstaKors użytkownik może zamówić bezpośrednio w serwisie, wystarczy że polubi konkretne zdjęcie. Na adres e-mail podany podczas rejestracji zostanie wysłany link do sklepu internetowego Michael Kors, gdzie finalizowane są zakupy.
Firma zapowiada, że w okresie przedświątecznym dostępnych będzie ok. 60 artykułów z możliwością zakupu w opisanym wcześniej modelu. Z raportu firmy badawczej L2 wynika, że Instagram jest coraz bardziej doceniany przez sprzedawców - ponad 90 proc. badanych firm prowadzi już swoje konta w tym serwisie.
Z kolei na swoim blogu firma analityczna Forrester Research podaje, że Instagram jest platformą angażującą klientów w największym stopniu spośród wszystkich serwisów społecznościowych. Forrester Research wylicza, że interakcje użytkowników konkretnych marek z treściami umieszczanymi na Instagramie są o 58 razy częstsze niż zaangażowanie klientów na Facebooku i 120 razy częstsze w porównaniu z użytkownikami Twittera.
Z należącego do Facebooka serwisu Instagram korzysta obecnie ok. 200 mln internautów. We wrześniu br. platforma umożliwiła zamieszczanie na niej graficznych reklam, a w listopadzie br. wprowadziła także reklamowe spoty wideo (więcej informacji tutaj).
Dołącz do dyskusji: Michael Kors uruchamia sprzedaż na Instagramie