Microsoft planuje sprzedaż Windowsa 10 w miesięcznej subskrypcji
Satya Nadella, szef Microsoftu zapowiedział, że firma planuje sprzedaż prywatnym nabywcom systemu Windows 10 w modelu subskrypcyjnym. W zamian za miesięczną opłatę użytkownicy otrzymaliby system operacyjny, pakiet biurowy oraz dodatkowe produkty. Wcześniej Microsoft wprowadził podobne rozwiązanie dla firm.
Usługa o nazwie Microsoft 365 jest oferowana od 2017 r., ale jej odbiorcami mogą być jedynie klienci biznesowi. W ramach pakietu firmy w zamian za abonament mają dostęp do systemu operacyjnego Windows 10, pakietu biurowego Office 365 oraz dodatkowych usług związanych z bezpieczeństwem i rozwiązań opartych na prowadzonej przez Microsoft chmurze Azure.
W grudniu ub.r. Mary Jo Foley, dziennikarka serwisu ZDNet uważana za eksperta w ekosystemie Microsoftu ujawniła, że według wewnętrznej dokumentacji koncernu planuje on rozszerzenie platformy Microsoft 365 także na odbiorców domowych.
Teraz, jak donosi stacja CNBC informacje te znalazły potwierdzenie ze strony Satyi Nadelli, szefa Microsoftu podczas potkania z dziennikarzami w siedzibie koncernu.
Satya Nadella przyznał, że Microsoft rzeczywiście zamierza wprowadzić szerzej usługę Microsoft 365, która w ramach opłaty subskrypcyjnej miałaby obejmować pakiet kilku produktów firmy. Szef Microsoftu nie wymienił dokładnie które z nich mogą znaleźć się w komplecie, jednak według branżowych mediów oprócz systemu Windows 10 i pakietu Office 365 mogą to być rozszerzone usługi w ramach komunikatora Skype, asystenta Cortana czy związanej z grami platformy Game Pass.
Nadella nie udzielił żadnych informacji dotyczących ewentualnego wprowadzenia nowej oferty dla użytkowników domowych. Obserwatorzy rynku zwracają uwagę na to, że system Windows już od kilku lat nie jest główną lokomotywą w przychodach Microsoftu. W trakcie spotkania prasowego szef koncernu zaznaczył jednak, że dla Microsoftu użytkownicy domowi są wciąż tak samo istotnym elementem jak korporacje, wydawcy czy reklamodawcy.
Dołącz do dyskusji: Microsoft planuje sprzedaż Windowsa 10 w miesięcznej subskrypcji
A tobie ile płacą za reklamę Uniksa?