Mindshare Polska stratny, wpływy 12 proc. w dół
W ub.r. przychody agencji mediowej Mindshare Polska (należącej do koncernu WPP) zmalały w ub.r. o 11,9 proc. do 430,89 mln zł, a jej rentowność netto pogorszyła się z 1,33 mln zł zysku do 2,17 mln zł straty.
Przychody krajowe Mindshare Polska zmalały w ub.r. z 419,43 do 388,48 mln zł, a te z zagranicy - z 69,61 do 42,41 mln zł. - Na spadek przychodów wpłynęły straty klientów, które częściowo zrekompensowano nawiązaniem współpracy z nowymi kontrahentami, spadki budżetów reklamowych bieżących klientów, zmiana sposobu wydatkowania i niesprzyjające warunki rynkowe - wyjaśniła agencja w sprawozdaniu.
Wpływy w ramach koncernu WPP zmniejszyły się z 11,54 do 11,35 mln zł, w ub.r. 5,76 mln zł pochodziło od GroupM, 2,49 mln zł od Mindshare Media UK, a 2,45 mln zł od Mindshare Slovakia.
Na działalność operacyjną Mindshare Polska przeznaczył w ub.r. 432,3 mln zł, o 11,3 proc. mniej niż przed rokiem, z czego koszty usług obcych (głównie powierzchni reklamowych w mediach na potrzeby kampanii dla klientów) spadły z 466,59 do 412,95 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia zmalały z 15,24 do 14,31 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,66 do 3,22 mln zł. Liczba pracowników firmy zmniejszyła się ze 106 do 95.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne poszły górę z 718,7 tys. do 1,29 mln zł, a koszty finansowe (przede wszystkim na odsetki) - z 641,1 tys. do 2,37 mln zł, natomiast pozostałe wpływy operacyjne podskoczyły z 718,7 tys. do 1,3 mln zł.
Na poziomie operacyjnym rentowność Mindshare Polska pogorszyła się z 2,11 mln zł zysku do 207,2 tys. zł straty, a na poziomie netto - z 1,33 mln zł zysku do 2,17 mln zł straty. Na koniec ub.r. agencja na rachunkach i lokatach miała 31,26 mln zł, wobec 44,06 mln zł rok wcześniej.
Według prognoz zarządu Mindshare’a polski rynek reklamowy zyska w br. 1-2 proc. i podobnie wzrosną przychody agencji. Firma zapowiedziała, w sprawozdaniu, że „zamierza uzyskać zysk brutto dzięki pozyskaniu nowych klientów, dalszym efektom programu redukcji kosztów, a także urocznieniu przychodów pozyskanych ze współpracy z klientami rozpoczętej w trakcie roku 2022”.
Ponadto agencja „w związku z rosnącą złożonością ekosystemów mediowych zamierza pogłębić specjalizację i ekspertyzę, które wsparte nowymi platformami automatyzacyjnymi BC Media i Doppio pozwolą na poprawę efektywności działania”.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Mindshare Polska stratny, wpływy 12 proc. w dół