Ministerstwo Finansów w rok wydało na reklamy w Polsacie, TVP i Republice ponad 6 mln złotych
Resort finansów w 2022 roku wydał na promocję swoich projektów w trzech stacjach telewizyjnych ponad 6,2 mln złotych, z czego najwięcej (ponad 4,5 mln) trafiło do Polsatu - wynika z informacji udzielonych grupie posłanek i posłów.
Informacji o wydatkach na promocję i kampanie informacyjne Ministerstwo Finansów udzieliło w odpowiedzi na interpelację poselską grupy posłanek i posłów: Michała Gramatyki, Pauliny Hennig-Kloski, Joanny Muchy, Mirosława Suchonia, Pawła Zalewskiego i Tomasza Zimocha.
Najwięcej w 2022 roku resort finansów wydał na promocję w Polsacie - 4 562 387,37 zł - podliczył analityk Radosław Karbowski. W TVP wydatki wyniosły 1 299 997,10 zł, a w RepublikaTV 375 356,95 zł.
Łącznie na promocję w Polsacie TVP i TV Republika Ministerstwo Finansów wydało 6 237 741,42 zł.
Ministerstwo Finansów w 2022 roku swoje projekty komunikowało w trzech telewizjach, które z tego tytułu otrzymały:
— Radek Karbowski (@RadekKar) July 12, 2023
🥇☀️ Polsat: 4 562 387,37 zł
🥈🇵🇱 TVP: 1 299 997,10 zł
🥉📺 Telewizja Republika: 375 356,95 zł
W Polsacie i TVP komunikowano następujące projekty:
🔁 Zmiany w… pic.twitter.com/y8LKyh6o1e
W telewizji w 2022 roku promowano spotami m.in. zmiany w prawie podatkowym PIT czy tzw. estoński CIT.
Wydatki Ministerstwa Finansów w TVN
Co ciekawe, z interpelacji wynika że jeszcze do 2020 roku Ministerstwo Finansów reklamowało swoje działania także w TVN.
W tej stacji w 2015 roku resort finansów wykupił spoty promujące Narodową Loterię Paragonową za 63 950,16 zł. Rok później ten sam projekt był reklamowany w TVN za łącznie 1 226 136,51 zł.
W 2017 roku w TVN resort finansów wydał na spoty promocyjne 1 691 520,20 zł. W 2018 roku na promowanie projektu JPK w TVN wydano 696 500 zł,
W 2019 roku w TVN reklamowano projekt PIT dla płatników za 229 887 zł, "Twój e-PIT" za 919 971 zł, projekt Mikrorachunek podatkowy za 429 999.39 zł, projekt Pracownicze Plany Kapitałowe za 889 290 zł,
W 2020 roku TVN reklamowała projekt Mikrorachunek podatkowy, za spoty zapłacono 50 tys zł. Promocja Pracowniczych Planów Kapitałowych w TVN kosztowała zaś 449 995,50 zł.
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Finansów w rok wydało na reklamy w Polsacie, TVP i Republice ponad 6 mln złotych
W normalnym kraju budżet byłby rozdzielony proporcjonalnie pomiędzy największe media (aby dotrzeć do jak największej grupy osób... a zwłaszcza do tych nieprzekonanych)... czyli np. TVP, Polsat, TVN, TV Puls.
Inna sprawa, że wszystkie te "kampanie informacyjne" rządu mają w ostatnich czasach bardziej charakter partyjnych spotów wyborczych (finansowanych z budżetu)