SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ministerstwo Finansów w rok wydało na reklamy w Polsacie, TVP i Republice ponad 6 mln złotych

Resort finansów w 2022 roku wydał na promocję swoich projektów w trzech stacjach telewizyjnych ponad 6,2 mln złotych, z czego najwięcej (ponad 4,5 mln) trafiło do Polsatu - wynika z informacji udzielonych grupie posłanek i posłów.

Informacji o wydatkach na promocję i kampanie informacyjne Ministerstwo Finansów udzieliło w odpowiedzi na interpelację poselską grupy posłanek i posłów: Michała Gramatyki, Pauliny Hennig-Kloski, Joanny Muchy, Mirosława Suchonia, Pawła Zalewskiego i Tomasza Zimocha.

Najwięcej w 2022 roku resort finansów wydał na promocję w Polsacie - 4 562 387,37 zł - podliczył analityk Radosław Karbowski. W TVP wydatki wyniosły 1 299 997,10 zł, a w RepublikaTV 375 356,95 zł.

Łącznie na promocję w Polsacie TVP i TV Republika Ministerstwo Finansów wydało 6 237 741,42 zł.

W telewizji w 2022 roku promowano spotami m.in. zmiany w prawie podatkowym PIT czy tzw. estoński CIT.

Wydatki Ministerstwa Finansów w TVN

Co ciekawe, z interpelacji wynika że jeszcze do 2020 roku  Ministerstwo Finansów reklamowało swoje działania także w TVN.  

W tej stacji w 2015 roku resort finansów wykupił spoty promujące Narodową Loterię Paragonową za 63 950,16 zł. Rok później ten sam projekt był reklamowany w TVN za łącznie 1 226 136,51 zł.

W 2017 roku w TVN resort finansów wydał na spoty promocyjne 1 691 520,20 zł. W 2018 roku na promowanie projektu JPK w TVN wydano 696 500 zł,

W 2019 roku  w TVN reklamowano projekt PIT dla płatników za 229 887 zł, "Twój e-PIT"  za 919 971 zł, projekt Mikrorachunek podatkowy za 429 999.39 zł, projekt Pracownicze Plany Kapitałowe za 889 290 zł,

W 2020 roku TVN reklamowała projekt Mikrorachunek podatkowy, za spoty zapłacono 50 tys zł. Promocja Pracowniczych Planów Kapitałowych w TVN kosztowała zaś 449 995,50 zł.

Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Finansów w rok wydało na reklamy w Polsacie, TVP i Republice ponad 6 mln złotych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nielegalne finansowanie
Jaki jest sens wydawać pieniądze na promocję czegokolwiek w Republice, która ma oglądalność na poziomie 0,1 % (dane z maja 2023 roku)?

W normalnym kraju budżet byłby rozdzielony proporcjonalnie pomiędzy największe media (aby dotrzeć do jak największej grupy osób... a zwłaszcza do tych nieprzekonanych)... czyli np. TVP, Polsat, TVN, TV Puls.

Inna sprawa, że wszystkie te "kampanie informacyjne" rządu mają w ostatnich czasach bardziej charakter partyjnych spotów wyborczych (finansowanych z budżetu)
odpowiedź
User
NIK
NIK powinien prześwietlić te wydatki. Obawiam się jednak, iż na końcu i tak prokuratura Ziobry wszystko by umorzyła (w końcu taki był realny cel tej całej "reformy wymiaru sprawiedliwości"... aby zapewnić Władzy bezkarność...)
odpowiedź