„Moment prawdy” oglądało 2 mln widzów
Druga seria „Momentu prawdy” miała wyższe udziały w rynku niż pierwsza. Polsat w czasie emisji show przegrywał tylko z TVN-em, a wpływy reklamowe programu wyniosły 10 mln zł.
Średnia oglądalność drugiego sezonu „Momentu prawdy” to 1,98 mln widzów przy udziale wynoszącym 17,40 proc. w grupie 4+ i 18,91 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że udział programu w 4+ wzrósł w porównaniu do pierwszego sezonu, emitowanego wiosną ub.r. - wynosił wtedy 16,95 proc. Natomiast w grupie 16-49 zmalał (wiosną br. udział wynosił tutaj 20,17 proc.) W ub.r. show nadawano godzinę wcześniej niż teraz, czyli o 21.00, a oglądało go wtedy 2,48 mln osób.
Programowi udało się poprawić wyniki nowego pasma, w którym jest emitowany. Bowiem w analogicznym okresie ub.r. Polsat między 22.00 a 23.00 przyciągał średnio 1,75 mln widzów, a udział stacji wynosił odpowiednio 15,20 proc. i 14,58 proc.
W czasie nadawania drugiej serii „Momentu prawdy” Polsat zajmował drugie miejsce w rynku w wśród wszystkich widzów (rok temu był czwarty). Liderem z udziałem wynoszącym 18,10 proc. była stacja TVN, nadająca wtedy filmy fabularne. Za Polsatem plasowały się: TVP 2 (15,25 proc., „Nowa”, „997” i „Dr. House”) i TVP 1 (11,68 proc., gł. „Warto rozmawiać”, „Sprawa dla reportera”, „Detoks”). Drugie miejsce w rynku Polsat miał również w grupie komercyjnej.
Dane pokazują, że program oglądały głównie kobiety, widzowie po 30. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
Wpływy reklamowe z 10 odcinków drugiej edycji show wyniosły 10,1 mln zł. Rok temu przychody z reklam przy „Momencie prawdy” wyniosły 18,2 mln zł, ale wtedy seria liczyła 15 odcinków (dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów).
Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie emisji kolejnej edycji „Momentu prawdy”. - Wszelkie decyzje programowe odnośnie przyszłości będą podejmowane prawdopodobnie najwcześniej w czerwcu – informuje nas Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy stacji.
Widownia drugiej serii „Momentu prawdy” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
25-02-2010 | 2 357 366 | 20,75% | 22,40% |
04-03-2010 | 2 033 598 | 18,25% | 20,30% |
11-03-2010 | 2 338 822 | 21,37% | 23,20% |
18-03-2010 | 1 899 468 | 16,83% | 17,36% |
25-03-2010 | 1 725 034 | 17,12% | 17,28% |
01-04-2010 | 2 023 985 | 16,27% | 19,66% |
08-04-2010 | 2 043 001 | 17,19% | 19,18% |
22-04-2010 | 1 808 378 | 15,27% | 16,00% |
29-04-2010 | 1 787 558 | 15,72% | 17,04% |
06-05-2010 | 1 832 394 | 15,68% | 16,77% |
średnia | 1 983 930 | 17,40% | 18,91% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 2 036 170 | 18,10% | 21,25% |
Polsat – Moment prawdy | 1 983 930 | 17,40% | 18,91% |
TVP 2 | 1 715 886 | 15,25% | 15,11% |
TVP 1 | 1 313 883 | 11,68% | 7,17% |
Profil widowni show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,21% | 79 |
Kobiety | 61,79% | 119 | |
Wiek | 4-9 | 1,51% | 25 |
10-15 | 4,84% | 69 | |
16 - 19 | 4,19% | 72 | |
20 - 24 | 6,25% | 76 | |
25 - 29 | 8,03% | 90 | |
30 - 34 | 9,29% | 114 | |
35 - 39 | 8,68% | 122 | |
40 - 44 | 7,74% | 120 | |
45 - 49 | 8,49% | 119 | |
50 - 54 | 9,98% | 121 | |
55 - 59 | 8,94% | 118 | |
60+ | 22,05% | 113 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,45% | 112 |
< 50 tys. | 26,16% | 109 | |
50-100 tys. | 9,38% | 110 | |
100-200 tys. | 7,27% | 91 | |
> 200 tys. | 13,73% | 67 | |
Zawód | Top management | 6,73% | 87 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,24% | 112 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 23,81% | 118 | |
Emeryci | 29,32% | 118 | |
Inni | 23,90% | 73 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,02% | 115 |
Średnie | 28,79% | 97 | |
Wyższe | 11,84% | 104 | |
Inne | 6,35% | 49 |
Dołącz do dyskusji: „Moment prawdy” oglądało 2 mln widzów