„Motor” liderem pism motoryzacyjnych po trzech kwartałach br., „Top Gear” w dół
W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, mimo spadku sprzedaży.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w okresie od I do III kwartału 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 3,75 proc. i wyniosła 103 033 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 4,47 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 80 329 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 8,98 proc. do 45 027 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 43 630 egz., po wzroście o 10,76 proc.
Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,51 proc. i wyniosła 41 848 egz.
Największym wzrostem w badanym okresie pochwalić się mógł „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który w zestawieniu uplasował się tuż za podium. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 11,07 proc. i wyniosła 29 778 egz.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 20,48 proc. i ostatecznie wyniósł 17 510 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 103 033 | 99 308 |
Auto Świat | 80 329 | 84 092 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Top Gear | 45 027 | 49 468 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 43 630 | 39 391 |
Auto Świat Poradnik | 41 848 | 43 371 |
Auto Motor i Sport | 29 778 | 26 809 |
Świat Motocykli | 17 510 | 22 021 |
Automobilista | 8 556 | 9 521 |
Classic Auto | 7 971 | 7 215 |
We wrześniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2012 roku zwiększyła się o 4,42 proc. do 103 457 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 74 915 egz., po spadku o 1,74 proc.
Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała tutaj do „Auto-Moto” (44 861 egz.; spadek o 5,55 proc.). Drugie miejsce zajęło „Top Gear” (44 400 egz.; w dół o 0,47 proc.), a trzecie - „Auto Świat Poradnik” (41 158 egz.; + 4,03 proc.).
Największym wzrostem (o 17,76 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Auto Motor i Sport”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 15,07 proc.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 103 457 | 99 079 |
Auto Świat | 74 915 | 76 242 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 44 861 | 47 497 |
Top Gear | 44 400 | 44 611 |
Auto Świat Poradnik | 41 158 | 39 563 |
Auto Motor i Sport | 30 022 | 25 494 |
Świat Motocykli | 18 028 | 20 395 |
Automobilista | 7 812 | 9 198 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem pism motoryzacyjnych po trzech kwartałach br., „Top Gear” w dół