MPG i Media Contacts łączą się w Havas Media
Domy mediowe MPG i Media Contacts, należące do Havas Media Group, łączą swoje struktury w Havas Media. Razem mają skoncentrować się na rozwoju usług internetowych.
Specjalizujący się w mediach tradycyjnych MPG oraz zajmujący się mediami interaktywnymi Media Contacts do tej pory działały jako odrębne spółki, ale ściśle ze sobą współpracowały. W Polsce obie firmy działały od 2001 roku.
24 stycznia MPG i Media Contacts zostaną formalnie połączone w Havas Media. Integracja zostaje wprowadzona na wszystkich rynkach, na których działa Havas Media Group. Nowa struktura obejmie także działające dotychczas wyspecjalizowane komórki, takie jak Artemis, Mobext, Socialyse i Affiperf.
Koncern uzasadnia, że w dotychczasowej fazie rozwoju internetu osobne funkcjonowanie Media Contacts pozwalało przygotowywać lepsze oferty w zakresie online. Natomiast obecnie media interaktywne przestają być dopełnieniem komunikacji, a zaczynają być jego centralną częścią.
- Medialna rewolucja, jaką zawdzięczamy mediom interaktywnym, oznacza, że myśląc o komunikacji, nie możemy sobie pozwolić na świadczenie usług niedostosowanych do wymogów rynku - mówi Alfonso Rodés, CEO Havas Media Group. - Nowy model firmy pozwala wykorzystać nasze doświadczenie w zakresie mediów z uwzględnieniem strategii „digital at the core” (digital w centrum komunikacji). Ta zmiana podejścia to bardzo prosty, ale przyszłościowy krok - dodaje.
W Havas Media zostanie wprowadzona nowa organizacja pracy zespołów i sposobu raportowania. Firma planuje kolejne inwestycje w profesjonalizację świadczonych usług cyfrowych.
Jednocześnie nastąpiły zmiany w globalnym zarządzie Havas Media Group. CEO koncernu został Alfonso Rodés, a podlegający mu Dominique Delport, CEO Havas Media France, objął stanowisko global managing directora. Będzie odpowiadał za działalność biznesową wszystkich struktur firmy na poszczególnych rynkach, a także za strategię, nowy biznes oraz integrację obszarów digital i intelligence. Michel Sibony jako global head of middle office będzie globalnie odpowiadać za planowanie i zakup mediów (również internetowych), a Jordi Ustrell jako global head of back office, ma zapewnić wsparcie globalne pozostałych działań: IT, HR, prawnych i finansowych.
- Chcemy dostarczać naszym klientom bardziej zintegrowaną ofertę, jednolitą na wszystkich rynkach i szybko reagować na zachodzące zmiany - komentuje Michel Sibony. - Naszym celem jest stworzenie nowej firmy, korzystającej z najlepszych doświadczeń tradycyjnego holdingu międzynarodowego i czerpiącej z nowoczesnego stylu innowacyjnych firm digital - dodaje Dominique Delport.
Dołącz do dyskusji: MPG i Media Contacts łączą się w Havas Media