MTV Polska ostro w dół, Eska TV depcze mu po piętach
Należące do Viacomu kanały muzyczne Viva Polska i MTV Polska zanotowały w październiku br. spadki oglądalności. Rekordowy wzrost należał za to do Eski TV, zyskały też 4fun.tv i rebel:tv.
Udział kanału Viva Polska, który utrzymał pozycję lidera, wyniósł w październiku br. 0,51 proc. po spadku o 12,3 proc. Na drugim miejscu znalazł się kanał 4fun.tv z wynikiem 0,26 proc. (plus 36,7 proc.), a trzecie miejsce zajęła nadająca od maja br. stacja Polo TV, prezentująca głównie muzykę disco polo. Jej udział wyniósł 0,24 proc.
>>> Polo TV wdrało się do czołówki, skąd taki sukces?
Największy spadek dotknął znajdującej się na miejscu czwartym telewizji MTV Polska, której udział zmalał o 44,5 proc. do 0,17 proc. Tuż za nią z wynikiem 0,16 proc. uplasowała się Eska TV. Ten kanał jednak odnotował rekordowy wzrost, wynoszący 119,7 proc.
październik | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 35 700 | 0,586 | 30 963 | 0,514 |
4fun.tv | 11 441 | 0,188 | 15 486 | 0,257 |
Polo TV | 14 324 | 0,238 | ||
MTV Polska | 18 258 | 0,299 | 9 980 | 0,166 |
Eska TV | 4 315 | 0,071 | 9 421 | 0,156 |
Rebel.tv | 585 | 0,010 | 857 | 0,014 |
Czworka Polskie Radio | 328 | 0,005 |
W grupie widzów w wieku 13-29 lat, kolejność stacji była taka sama, liderująca nadal Viva Polska miała 1,36 proc. udziału (spadek o 15,8 proc.), 4fun.tv zanotował 0,8 proc. udziału (plus 67,3 proc.), a Polo TV - 0,52 proc. Największy spadek także zanotowało MTV Polska, ale liderem wzrostu był niszowy rebel:tv, a nie taneczna Eska TV.
>>> “Beavis i Butt Head” znów na antenie MTV
październik | wszyscy 13-29 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 15 805 | 1,619 | 12 572 | 1,363 |
4fun.tv | 4 660 | 0,477 | 7 356 | 0,798 |
Polo TV | 4 793 | 0,520 | ||
MTV Polska | 11 295 | 1,157 | 4 572 | 0,496 |
Eska TV | 2 791 | 0,286 | 4 460 | 0,484 |
Rebel.tv | 173 | 0,018 | 363 | 0,039 |
Czworka Polskie Radio | 118 | 0,013 |
Wśród 10 najpopularniejszych programów w stacjach muzycznych osiem wyemitowała Viva Polska. Najchętniej oglądaną pozycją był magazyn “Viva Fan Numer 1”, która miał prawie 160 tys. widzów. Jest to nowy program rozrywkowy wprowadzony na antenę w zeszłym miesiącu (dowiedz się więcej). Dwie pozycje w zestawieniu umieściła siostrzana stacja MTV Polska (w tym nowy reality-show “Pimp My Ride by Coca-Cola Zero”).
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
VIVA FAN NUMBER 1 /PROG.ROZR.POL./ | VIVA Polska | 158 100 | 1,01 |
DISCO PONAD WSZYSTKO | VIVA Polska | 148 796 | 2,92 |
LOWY KROLA DISCO | VIVA Polska | 145 808 | 1,61 |
POWER LISTA | VIVA Polska | 135 996 | 1,67 |
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./ | VIVA Polska | 129 607 | 0,93 |
VIVA CLUBBING /PROGR.MUZ./ | VIVA Polska | 127 433 | 1,39 |
SZAL CIAL | MTV Polska | 125 392 | 0,77 |
PIMP MY RIDE BY COCA COLA ZERO | MTV Polska | 123 514 | 0,72 |
100% VIVA | VIVA Polska | 120 578 | 1,66 |
TIP TOP /PROG.MUZ.POL./ | VIVA Polska | 119 162 | 2,92 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: MTV Polska ostro w dół, Eska TV depcze mu po piętach
----------------------------------------------------------
http://solarekspert.pl