Multimedia Polska: mamy pozycję, aby myśleć o przejęciu Aster
Operator triple play, Multimedia Polska, widzi konieczność konsolidacji rynku kablowego. Spółka uważa, że ma pozycję do tego, aby odgrywać w tym procesie czołową rolę, wynika ze środowych wypowiedzi prezesa spółki Andrzeja Rogowskiego.
Jego stanowisko odnosi się zarówno do ewentualnej transakcji przejęcia sieci Aster, jak i małych lokalnych operatorów, których Multimedia zamierzają przejmować.
“Konsolidacja jest potrzebna rynkowi kablowemu, inaczej branża zacznie tracić wartość. Kabel zostaje w tyle wobec innych technologii. Sygnalizowana transakcja sprzedaży Aster może być katalizatorem procesu konsolidacji. Uważam, że mamy pozycję, aby myśleć o przejęciu Astera, ale jest to oczywiście złożony proces. Zastanawiamy się nad różnymi konfiguracjami - rozważamy przede wszystkim procesy ‘z naszą kontrolą’, ale w przypadku propozycji kupna Multimediów wszystko jest kwestią oferty” – powiedział Rogowski podczas konferencji prasowej.
We wtorek spółka sfinalizowała przejęcie tarnowskiego Internet Solutions z 18 tys. użytkowników.
“Chcemy umacniać pozycję naszą pozycję na rynkach na których funkcjonujemy. Stąd transakcja w Tarnowie. Cena tej transakcji była rozsądna. Na innych lokalnych rynkach również szukamy potencjalnych partnerów do włączenia w naszą sieć. Są rozmowy, ale niektóre trwają nawet kilka lat” – powiedział Rogowski.
Do kwestii finansowania potencjalnych dużych przejęć przez np. kolejne emisje obligacji, prezes odniósł się, że żeby mieć zdolność do konsolidacji Multimedia muszą cały czas "funkcjonować" na rynku długu, dodał.
W I połowie 2010 liczba sprzedawanych usług (RGU) wyniosła 1,88 wobec 1,83 na koniec 2009. Średni przychód na użytkownika (ARPU) wzrosło do 67,2 zł wobec 65,9 zł na koniec 2009. Spółka ma 673,8 tys. klientów i stawia głównie na umocnienie ich lojalności oraz "uproduktowienie". Tymczasem, jeśli chodzi o II półrocze, prezes ocenił, że wszystko idzie zgodnie z założonym planem.
W dniu 6 września akcjonariusze spółki zdecydują o kolejnym buy backu za cenę do 9,7 zł. Spółka chce wydać na ten cel łącznie 360 mln zł.
W I poł. 2010 roku spółka miała 37,28 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 26,11 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 278,65 mln zł wobec 255,75 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: mamy pozycję, aby myśleć o przejęciu Aster