Multimedia Polska w tym roku przeznaczy na rozbudowę sieci 170-190mln zł
Spółka Multimedia Polska planuje w tym roku przeznaczyć narozbudowę sieci 170-190 mln zł, poinformował prezes AndrzejRogowski. Zaznaczył, że inwestycje będą finansowane z przepływówfinansowych spółki, jednak suma ta może zostać powiększona owydatki na przejęcia pochodzące z kredytów bankowych.
"Wróciliśmy do rozmów z bankami. Obserwujemy, że przynajmniejczęść z nich może wznowić akcję kredytową" - powiedziałRogowski. Dodał, że MultimediaPolska jest zainteresowane pozyskaniu środków m.in.naprzejęcia.
Bez względu na akwizycje, spółka zamierza wydać 170-190 mln złna inwestycje rozwojowe m.in. w rozbudowę własnej sieci. Oznacza tozmniejszenie inwestycji w stosunku do ubiegłego roku o 40-50 mlnzł.
"Realizujemy 'plan B', który polega na wykorzystaniu środkówwłasnych i zmniejszeniu zadłużenia" - powiedział Rogowski.Zaznaczył, że rozbudowa sieci własnej jest alternatywą dlakupowania lokalnych operatorów kablowych i internetowych, w które itak trzeba dodatkowo zainwestować.
"Prowadzimy wiele rozmów dotyczących możliwych przejęć, chodzizarówno o mniejsze, jak i większe projekty" - przyznałprezes Multimedia Polska. Zaznaczył jednak, że ichrealizacja zależy od porozumienia w sprawie wycen.
"W mojej ocenie, wartość lokalnych operatorów nie wzrosła, anawet spadła. Nie wszyscy jednak ten fakt zaakceptowali" - oceniłRogowski.
Prezes poinformował, że realizacja "Projektuwarszawskiego" spółki przebiega zgodnie z planem. Wewrześniu spółka ma zakończyć jego drugi etap. Na koniec drugiegoetapu spółka zamierza mieć w Warszawie 80 tys. gospodarstw domowychw zasięgu. W wyniku realizacji planowanego trzeciego etapu zasięgma zwiększyć się do 120 tys. gospodarstw.
"Trzeci etap będzie wiązał się z relatywnie mniejszyminakładami, ponieważ wykorzystywać będziemy część już zbudowanejinfrastruktury" - powiedział Rogowski. Podtrzymał też, wcześniejwyrażoną opinię, że spółka w tym roku może liczyć na wzrost wynikuEBITDA na poziomie kilkunastu procent.
Multimedia Polska miały 12,45 mln zł skonsolidowanego zyskunetto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw.2009 roku wobec 15,77 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowaneprzychody wyniosły 126,58 mln zł wobec 115,02 mln zł rokwcześniej.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska w tym roku przeznaczy na rozbudowę sieci 170-190mln zł