Spadły przychody i zysk Multimedia Polska. „Brak decyzji o przejęciu przez UPC hamuje nasz rozwój”
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka Multimedia Polska miała 8,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 25,76 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 510,18 mln zł w porównaniu z 522,88 mln zł rok wcześniej. Na koniec września z usług firmy korzystało ponad 757,6 tys. klientów.
W raporcie finansowym Grupa Multimedia Polska zwraca uwagę, że w lipcu br. zawarła umowę sprzedaży swojej spółki energetycznej. Kupił ją za 37 mln zł Orange Polska, a na transakcję pod koniec września zgodził się UOKiK.
Dlatego Grupa Multimedia Polska zaznacza, że jej wyniki z trzeciego kwartału br. nie obejmują już działalności energetycznej. Wobec tego zarówno wyniki finansowe, jak i dane operacyjne są nieporównywalne do tych osiągniętych rok wcześniej.
Skorygowana EBITDA firmy za trzy pierwsze kwartały 2017 r. to 252,9 mln zł, wobec 258,0 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności kontynuowanej (tj. po wyłączeniu działalności energetycznej) wyniósł natomiast 8,9 mln zł.
W trzecim kwartale br. Grupa Multimedia Polska zanotowała 14,27 mln zł zysku operacyjnego (wobec 31,07 mln zł rok wcześniej) i 166,9 mln zł wpływów ze sprzedaży (po spadku ze 172,44 mln zł w skali roku).
Na koniec września br. Grupa dostarczała klientom 1,73 mln usług (RGU), czyli o 3,8 proc. więcej niż na koniec września roku ubiegłego. Wzrost związany był ze wzrostem w segmencie telewizyjnym oraz segmencie internetu. Spółka podaje w raporcie, że po trzech kwartałach br. świadczyła usługi na rzecz ponad 757,5 tys. klientów telekomunikacyjnych, z których 324 tys. korzystało z jednej usługi, 315 tys. z dwóch, a 118,5 tys. z co najmniej trzech usług.
- Prezentowane wyniki w pełni odzwierciedlają sytuację rynkową, w jakiej działamy, charakteryzującą się olbrzymią dynamiką rozwoju usług mobilnych i związaną z tym ciągle rosnącą presją konkurencyjną, zwłaszcza w obszarze usług internetowych. Usługi mobilne zarówno cenowo jak i zakresem oferty stały się niezwykle atrakcyjne nawet dla bardzo wymagających klientów. A realnym substytutem internetu stacjonarnego stał się „domowy” modem LTE - skomentował Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.
Zwrócił też uwagę na fakt, kierowana przez niego spółka wciąż czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przejęcia przez UPC Polska, a to „nie ułatwia prowadzenia biznesu”. - Taka sytuacja hamuje rozwój firmy i w zasadzie uniemożliwia podejmowanie racjonalnych decyzji związanych z rozwojem technologicznym w celu zwiększania zakresu i jakości usług. Aby przygotować firmę do potencjalnej konsolidacji musieliśmy odsprzedać biznes energetyczny i jesteśmy w trakcie sprzedaży biznesu ubezpieczeniowego. Mamy jednak nadzieję, że finalizacja procesu akwizycji naszej spółki będzie miała miejsce w niedługim czasie - dodał Rogowski.
W październiku br. UOKiK ocenił, że przejęcie Multimedia Polska przez UPC może ograniczyć konkurencję w branżach płatnej telewizji i internetu stacjonarnego w 15 miejscowościach.
Dołącz do dyskusji: Spadły przychody i zysk Multimedia Polska. „Brak decyzji o przejęciu przez UPC hamuje nasz rozwój”