Czołowa polska użytkowniczka Musical.ly ma 3,6 mln fanów
Kinga Sawczuk z liczbą 3,6 mln fanów jest najpopularniejszą użytkowniczką aplikacji Musical.ly w Polsce - wynika z danych agencji influencer marketingu Hash.fm.
Co to jest Musical.ly?
Musical.ly to chińska aplikacja rozrywkowa na urządzenia mobilne, powstała w 2014 roku. Pozwala na szybkie i proste tworzenie treści wideo o długości od 15 sekund do 5 minut, zmiksowanych z muzyką. Efektem pracy użytkownik aplikacji (tzw. muser) może podzielić się ze znajomymi za pośrednictwem różnych kanałów social media. Z aplikacji korzysta obecnie 240 milionów użytkowników na całym świecie. Poza Chinami Musical.ly zdobywa popularność w USA, Kanadzie, Indiach oraz Europie - w szczególności w Niemczech i Włoszech. W 2017 roku aplikację przejął Bytedance.
- Mówiąc o Musical.ly powinniśmy wyobrazić sobie hybrydę Snapchata ze Spotify wraz z potężnym narzędziem do montażu i platformą społecznościową zamkniętą w smartfonie - komentuje Konrad Traczyk, założyciel i CEO Hash.fm.
Podstawowe wartości zaangażowania treści zlicza się po liczbie polubień, komentarzy czy wyświetleń (te ostatnie dostępne jedynie w podglądzie dla autora filmu).
Musical.ly - top użytkownicy
W Polsce czołówkę użytkowników platformy tworzą Kinga Sawczuk (3,6 mln fanów), Dominik Rupiński (1,3 mln fanów) i Lena Kociszewska (1,2 mln fanów). Na świecie najważniejszymi muserami są LisaandLena (29,6 mln obserwatorów), Baby Ariel (27,2 mln fanów) oraz Loren Gray (26,8 mln followersów).
70 proc. korzystających z Musical.ly to kobiety, a 30 proc. mężczyźni. Aż 65 proc. użytkowników platformy ma od 13 do 21 lat. Co czwarta osoba korzystająca z aplikacji aktywnie tworzy treści (tzw. musicale), a nie tylko je ogląda. Każdego dnia powstaje 15 milionów nowych musicali.
Raport agencji Hash.fm powstał dzięki analizie danych z okresu od października 2017 do maja 2018 roku.
Dołącz do dyskusji: Czołowa polska użytkowniczka Musical.ly ma 3,6 mln fanów