MySpace, Facebook i Bebo w liczbach
Po ogłoszeniu przejęcia przez AOL serwisu społecznościowego Bebo,firmy badawcze comScore i Hitwise przedstawiły swoje dane na temattrzech najpopularniejszych internetowych społeczności na świecie -MySpace, Facebook i właśnie Bebo. W wielu miejscach dane teznacząco się różnią.
Według Hitwise, w lutym tego roku Bebo było czwartymnajpopularniejszym serwisem społecznościowym na rynku amerykańskim,przegrywając z MySpace, Facebook i MyYearbook - informuje serwisMarketing Charts.
W minionym miesiącu udziały MySpace pod względem wizytamerykańskich internautów były 67 razy większe w porównaniu z Bebo,podczas gdy udziały Facebook były 11 razy większe. Jednak podwzględem średniego czasu spędzanego na stronach społecznościowychportali, liderem w lutym było Bebo (30 minut i 26 sekund), przedMySpace (30 minut i 7 sekund) oraz Facebook (21 minut).
Z kolei z danych comScore wynika, że w styczniu tego roku stronyBebo odwiedziło 22,4 miliona unikalnych użytkowników z całegoświata, w porównaniu do 100,7 miliona w przypadku Facebook oraz109,3 miliona w przypadku MySpace. Pod względem średniego czasuprzeznaczanego przez internautów na poszczególne serwisy, rankingwyglądał odwrotnie: Bebo - 217 minut, Facebook - 198,6 minuty, aMySpace - 156,3 minuty. Tymczasem w lutym na rynku amerykańskimBebo miało 4,8 miliona unikalnych odwiedzających, wobec 32,4miliona dla Facebook oraz 68 milionów dla MySpace. W USAidentycznie wyglądał ranking w przypadku średniego czasu: MySpace -242,9 minuty, Facebook - 161,3 minuty, a Bebo - 101,3 minuty.
Z danych comScore wynika też, że w pierwszym miesiącu bieżącegoroku 60 procent odwiedzin Bebo pochodziło z Europy, 22 procent zAmeryki Północnej, a 16 procent z regionu Azji i Pacyfiku.Najwięcej unikalnych wizyt - 11,4 miliona - Bebo miało w WielkiejBrytanii, gdzie serwis przegrał tylko z Facebook (12,8 mlnunikalnych wizyt), a zdecydowanie wyprzedził MySpace (8,8 mln).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: MySpace, Facebook i Bebo w liczbach