Najchętniej czytane miesięczniki: „Twój Styl”, „Claudia” i „Focus” na czele
Tylko magazyn “Focus” zanotował wzrost czytelnictwa w pierwszej dziesiątce najchętniej czytanych miesięczników. Liderem pozostaje niezmiennie Twój Styl”, a w czołówce królują poradniki. Poza tym w top 10 znajdują się: “Murator” i “Cztery Kąty”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,50 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,79 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,48 proc., która zanotowała spadek o 1,68 pkt. proc.
Na podium uplasował się jeszcze popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska), która jest czytany przez 8,98 proc. pytanych (wzrost o 0,08 pkt. proc.). Jest on cały czas jedynym magazynem, który zanotował wzrost w pierwszej dziesiątce.
Czwarte miejsce zajmują wnętrzarskie “Cztery Kąty” (Agora) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,87 proc., czyli o 0,30 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 8 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.
Wirtualnemedia.pl | Sierpień 2011 – styczeń 2012 | Sierpień 2010 – styczeń 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 12,50% | 12,79% |
Claudia | 9,48% | 11,16% |
Focus | 8,98% | 8,90% |
Cztery Kąty | 8,87% | 9,17% |
Poradnik Domowy | 8,00% | 8,82% |
Murator | 7,47% | 7,87% |
Kobieta i Życie | 7,46% | 7,90% |
Olivia | 7,09% | 7,00% |
Dobre Rady | 6,58% | 6,77% |
Świat Kobiety | 6,31% | 7,07% |
Mój Piękny Ogród | 6,06% | 6,14% |
National Geographic | 5,74% | 6,08% |
Avanti | 5,50% | 5,88% |
Przepisy Czytelników | 5,32% | - |
Działkowiec | 5,06% | 5,05% |
Auto Moto | 4,94% | 5,08% |
Glamour | 4,54% | 4,50% |
Mamo To Ja | 4,27% | 4,43% |
Pani | 4,06% | 4,12% |
Przyślij Przepis! | 3,78% | 3,84% |
Świat Wiedzy | 3,62% | - |
CD Action | 3,38% | 3,40% |
Joy | 3,29% | 3,54% |
Cosmopolitan | 3,27% | 3,39% |
CKM | 3,24% | 4,46% |
Moje Mieszkanie | 3,23% | 3,41% |
PC Format | 2,99% | 3,24% |
Dom & Wnętrze | 2,96% | 3,26% |
Moje Gotowanie | 2,84% | 3,01% |
M jak mieszkanie | 2,67% | 3,17% |
Zwierciadło | 2,61% | 2,49% |
Elle | 2,51% | 2,56% |
Auto Motor i Sport | 2,40% | 2,66% |
Playboy | 2,39% | 2,92% |
Zdrowie | 2,35% | 2,80% |
Uroda | 2,33% | 2,65% |
Naj Magazyn | 2,32% | 2,60% |
Samo Zdrowie | 2,15% | 3,16% |
Moda na Zdrowie | 2,12% | 2,68% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,01% | 1,59% |
Kuchnia | 2,00% | 2,08% |
Świat Motocykli | 1,99% | 1,73% |
Focus Historia | 1,95% | 1,82% |
Logo | 1,95% | 2,34% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 1,94% | 2,26% |
Twoje Dziecko | 1,93% | 2,20% |
Kwietnik | 1,91% | 2,09% |
Dziecko | 1,90% | 2,05% |
Men's Health | 1,90% | 1,59% |
Ładny Dom | 1,88% | 4,18% |
TopGear | 1,85% | 1,57% |
Dobre Wnętrze | 1,83% | 2,30% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,77% | 2,03% |
Dziewczyna | 1,74% | 2,13% |
Charaktery | 1,73% | 1,66% |
Auto Świat Poradnik | 1,70% | 1,92% |
Twój Maluszek | 1,69% | 1,71% |
Magazyn Futbol | 1,65% | 2,05% |
Film | 1,62% | 1,68% |
National. Geographic. Traveler | 1,61% | 1,45% |
Bravo Girl | 1,57% | - |
Wróżka | 1,56% | 1,57% |
Chip | 1,51% | 1,87% |
Popcorn | 1,50% | 1,88% |
Burda | 1,49% | 1,64% |
Forbes | 1,38% | 1,41% |
Vita | 1,35% | 1,81% |
Przepis na Ogród | 1,35% | 0,89% |
M jak Mama | 1,33% | 1,15% |
InStyle | 1,25% | 1,10% |
Twist | 1,21% | 1,31% |
Na ścieżkach życia | 1,12% | 1,18% |
Majster | 1,11% | 1,56% |
Reader's Digest | 1,08% | 1,37% |
Zbuduj Dom | 1,04% | 1,27% |
21. wiek | 0,98% | 0,93% |
Sól i Pieprz | 0,98% | 0,91% |
Voyage | 0,80% | 0,79% |
Weranda | 0,78% | 0,72% |
Shape | 0,77% | 0,90% |
Hot Moda & Shopping | 0,77% | 0,70% |
Sukces | 0,66% | 0,86% |
Podróże | 0,66% | 0,76% |
Fun Club | 0,62% | 0,53% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,53% | 0,44% |
Architektura-Murator | 0,49% | 0,47% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,46% | - |
Żagle | 0,41% | 0,45% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. W analizowanym okresie sięgało po niego 2,74 proc. pytanych, czyli o 0,64 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,45 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | Sierpień 2011 – styczeń 2012 | Sierpień 2010 – styczeń 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,74% | 3,38% |
Mój Piękny Dom | 2,45% | - |
Auto Świat 4x4 | 2,07% | 2,09% |
Komputer Świat Gry | 1,73% | 2,00% |
Komputer Świat Ekspert | 1,35% | 1,75% |
Rodzice | 1,26% | 1,73% |
Elle Decoration | 0,64% | 0,64% |
Play | 0,58% | - |
Style i Charaktery | 0,51% | 0,54% |
Weranda Country | 0,29% | 0,33% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,20% | 0,22% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2010 do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane miesięczniki: „Twój Styl”, „Claudia” i „Focus” na czele