SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce

Na czele najpopularniejszych tytułów prasowych w Polsce  są tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka”. Wśród dzienników lideruje “Gazeta Wyborcza”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są opiniotwórcza “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14 proc. i tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,92 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,47 proc.) oraz “Super Express” (6,36 proc.) - wynika z badania PBC General zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 14,00%
Fakt 13,92%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,47%
Super Express 6,36%
Rzeczpospolita 4,18%
Przegląd Sportowy 3,86%
Dziennik Gazeta Prawna 3,08%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,39%
Gazeta Podatkowa 0,68%
Puls Biznesu 0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,19%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,15 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,73 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,10 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,15%
Życie na Gorąco 18,73%
Chwila dla Ciebie 14,76%
Angora 11,47%
Newsweek 9,10%
Gala 8,24%
Auto Świat 7,79%
Polityka 7,23%
To i Owo 7,18%
Twoje Imperium 6,05%
Wprost 5,56%
Na Żywo 5,43%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,36%
Gość Niedzielny 4,07%
Takie jest Życie 3,97%
Teleprogramy 3,87%
Przekrój 3,55%
Super TV 3,47%
Rewia 3,44%
Motor 3,31%
Świat i Ludzie 2,42%
Imperium TV 1,94%
Tele Max 1,67%
Bella Relaks 1,54%
Forum 1,48%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,21%
Przewodnik Katolicki 0,73%
Tygodnik Siedlecki 0,69%
City (tygodnik bezpłatny) 0,65%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,61%
Tygodnik Ostrołęcki 0,60%
Jarmark 0,56%
Panorama Leszczyńska 0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,43%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,35%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,23%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,15%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,15 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,84 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,44 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,15%
Tina 15,84%
Pani Domu 15,44%
Viva 10,73%
Z Życia Wzięte 9,62%
Komputer Świat 7,02%
Party Życie Gwiazd 6,02%
Tele Świat 5,99%
Bravo 4,13%
Świat Seriali 3,66%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,64%
Sukcesy i Porażki 3,28%
Bravo Sport 2,81%
Bravo Girl 1,84%
TV 14 1,18%
Monitor Księgowego 0,47%

 

 


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,01 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,81 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,48 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,89 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

 

 

 

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,01%
Claudia 11,48%
Cztery Kąty 9,89%
Focus 9,08%
Poradnik Domowy 9,05%
Murator 8,13%
Kobieta i Życie 7,85%
Olivia 7,38%
Świat Kobiety 7,36%
Mój Piękny Ogród 7,11%
Dobre Rady 7,02%
National Geographic 6,49%
Avanti 5,88%
Auto Moto 5,60%
Działkowiec 5,41%
Mamo To Ja 4,76%
CKM 4,40%
Glamour 4,37%
Pani 4,11%
Ładny Dom 3,89%
Przyślij Przepis! 3,85%
Moje Mieszkanie 3,71%
CD Action 3,58%
Joy 3,53%
PC Format 3,49%
Cosmopolitan 3,44%
Dom & Wnętrze 3,41%
Samo Zdrowie 3,33%
M jak mieszkanie 3,29%
Playboy 3,17%
Moje Gotowanie 3,04%
Zdrowie 2,97%
Auto Motor i Sport 2,83%
Uroda 2,69%
Zwierciadło 2,66%
Elle 2,58%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,52%
Twoje Dziecko 2,47%
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny) 2,44%
Logo 2,37%
Dziewczyna 2,30%
Dziecko 2,20%
Dobre Wnętrze 2,19%
Kwietnik 2,19%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,14%
Popcorn 2,11%
Mój Piękny Dom 2,08%
Auto Świat Poradnik 2,01%
Kuchnia 1,99%
Chip 1,87%
Świat Motocykli 1,82%
Top Gear 1,80%
Twój Maluszek 1,77%
Charaktery 1,65%
Wróżka 1,63%
Focus Historia 1,60%
Burda 1,56%
Men's Health 1,56%
Vita 1,55%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,55%
Majster 1,54%
National. Geographic. Traveler 1,49%
Forbes 1,40%
Reader's Digest 1,36%
M jak Mama 1,33%
Twist 1,32%
Zbuduj Dom 1,31%
Na ścieżkach życia 1,30%
Tak Mieszkam 1,27%
InStyle 1,13%
Sól i Pieprz 0,93%
Przepis na Ogród 0,92%
Shape 0,85%
21. wiek 0,78%
Weranda 0,76%
Voyage 0,74%
Sukces 0,72%
Podróże 0,70%
Play 0,69%
Hot Moda & Shopping 0,63%
Fun Club 0,58%
Architektura-Murator 0,54%
Żagle 0,49%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,45%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,83 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,83%
Auto Świat 4x4 2,17%
Komputer Świat Gry 2,06%
Rodzice 1,95%
Komputer Świat Ekspert 1,87%
Elle Decoration 0,66%
Style i Charaktery 0,57%
Weranda Country 0,35%
Polska Wita 0,19%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 271 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj: wrzesień 2010; próba 4001)

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
okopan
I ktos tu usiluje mi wmowic, ze Gazeta Polska przegrywa z np. TEMI GalicyjskimTygodnikiem Informacyjnym. Moje "gratulacje" i wyrazy wspolczucia.
Zupelnie jak z Łysiakiem. W wiekszości rankingów sprzedaży nie istnieje. Stara metoda. Zamilczeć.
0 0
odpowiedź
User
barburan
O kant tyłka rozbić takie badania, w których pod uwagę nie bierze się tak popularnych tygodników jak "NIE" czy "Fakty i mity". Bo nie pasują, co?
0 0
odpowiedź
User
Wacek
kto pisał to info i redagował? Ten " lideruje", ale pytanie w czym?
0 0
odpowiedź