Ruszyła kampania społeczna Narodowego Programu Wykrywania POChP (wideo)
Rozpoczęła się nowa kampania Narodowego Programu Wykrywania POChP. Emitowany w TVP spot ma uświadomić Polakom, czym jest przewlekła obturacyjna choroba płuc i nakłonić ich do wykonania badania spirometrycznego. Za kampanię odpowiadają agencja Telescope i Papaya Films.
Spot powstał w ramach Narodowego Programu Wykrywania POChP, którego partnerami są Stowarzyszenie Pomocy Osobom Chorym na Alergię i Astmę, Polska Federacja Stowarzyszeń Chorych na Astmę i POChP i Polpharma.
- Pragniemy przekonać naszych odbiorców, że naprawdę jest dla nich szansa na lepszą jakość życia. Wyrwać z poczucia, że z chorobą nic nie można zrobić. Przekonać, że badanie i świadomość choroby jest pierwszym krokiem do podjęcia leczenia a tym samym poprawienia sobie jakości życia- mówi Malina Wieczorek, CEO Telescope.
Spot oraz zdjęcia do printow powstały we współpracy z agencją marketingu społecznego Telescope i studiem Papaya Films.
W ramach Narodowego Programu ponad 400 przenośnych urządzeń do wykonania spirometrii AioCare trafiło już do gabinetów lekarzy POZ w całej Polsce. Od listopada 2018 wykonano dzięki nim ponad 5280 badań z udziałem ponad 4800 pacjentów. W tejgrupie przebadanych osób u aż 40 proc. wykryto obturację (ograniczenie przepływu powietrza przez dolne drogi oddechowe), umożliwiając dalszą diagnostykę w kierunku POChP i astmy oraz innych chorób związanych z obturacją.
POChP jest jedną z głównych przyczyn śmierci i niepełnosprawności na świecie a według szacunków WHO do 2030 roku stanie się trzecią wiodącą przyczyną śmierci na świecie1. Każdego roku przybywa 50 000 nowych chorych2. POChP – przewlekła obturacyjna choroba płuc - cechuje się utrwalonym ograniczeniem przepływu powietrza przez dolne drogi oddechowe.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania społeczna Narodowego Programu Wykrywania POChP (wideo)