„National Geographic” na czele pism podróżniczych. Tylko „Podróże” ze wzrostem
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskały tylko „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w kwietniu 2015 roku wyniosła 32 631 egz. Była ona o 17,52 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,17 proc. i uplasował się na poziomie 21 820 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W kwietniu br. sprzedał się on w liczbie 12 047 egz., po wzroście w skali roku o 20,05 proc. - jedynym w zestawieniu.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem aż o 44,13 proc. i wyniosła 5 280 egz.
ZKDP | kwiecień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 45 800 | 32 982 | 32 631 | 62 936 | 39 580 | 39 562 |
NG Traveler | 33 800 | 21 820 | 21 820 | 42 720 | 23 254 | 23 254 |
Podróże | 22 500 | 13 342 | 12 047 | 22 200 | 11 427 | 10 035 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 000 | 6 280 | 5 280 | 30 000 | 13 201 | 9 451 |
W kwietniu 2015 roku w porównaniu do marca 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 21,63 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Podróże”. Jako jedyny stracił tutaj „Voyage” - było to 7,84 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 45 800 | 32 982 | 32 631 | 48 000 | 32 396 | 32 049 |
NG Traveler | 33 800 | 21 820 | 21 820 | 34 495 | 20 860 | 20 710 |
Podróże | 22 500 | 13 342 | 12 047 | 23 000 | 11 330 | 9 905 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 000 | 6 280 | 5 280 | 21 000 | 6 729 | 5 729 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. Tylko „Podróże” ze wzrostem