„National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” 41 proc. w dół
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w sierpniu 2014 roku wyniosła 40 262 egz. i była o 12,36 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,36 proc. i uplasował się na poziomie 26 067 egz.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (Murator). W sierpniu br. sprzedał się on w liczbie 9 243 egz., po spadku w skali roku o 20,89 proc.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w sierpniu ub.r. był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 40,98 proc. i wyniosła 6 984 egz.
ZKDP | sierpień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 58 500 | 40 280 | 40 262 | 69 206 | 48 004 | 45 941 |
NG Traveler | 41 000 | 26 187 | 26 067 | 47 800 | 30 799 | 30 799 |
Podróże | 24 004 | 11 613 | 9 243 | 23 000 | 12 970 | 11 683 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 10 759 | 6 984 | 30 000 | 15 584 | 11 834 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 8,03 proc.) pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 23,47 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 58 500 | 40 280 | 40 262 | 59 000 | 39 232 | 39 214 |
NG Traveler | 41 000 | 26 187 | 26 067 | 41 000 | 24 129 | 24 129 |
Podróże | 24 004 | 11 613 | 9 243 | 22 400 | 13 607 | 12 077 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 10 759 | 6 984 | 27 000 | 12 871 | 9 121 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” 41 proc. w dół