„National Geographic Polska” na czele sprzedaży. Tylko „NG Traveler” ze wzrostem
W segmencie miesięczników podróżniczych w sierpniu br. dwa z trzech tytułów zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Podróże”. Zyskał tylko „NG Traveler”. Na pozycji lidera sprzedaży utrzymał się „National Geographic Polska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w sierpniu 2017 roku wyniosła 29 022 egz. Była ona o 2,65 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 21 536 egz., po wzroście o 13,13 proc. - jedynym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 3,15 proc. i uplasował się na poziomie 10 508 egz.
W sierpniu 2017 roku w porównaniu do lipca 2017 roku największym wzrostem sprzedaży pochwalić się mogły „Podróże” - było to 6,03 proc.
Z kolei jedyny spadek, wynoszący 1,75 proc., zanotował „NG Traveler”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” na czele sprzedaży. Tylko „NG Traveler” ze wzrostem