Co oglądają widzowie serwisu Netflix?
Netflix opublikował obszerny raport o najczęściej oglądanych na platformie filmach i serialach, obejmujący ponad 18 tysięcy tytułów.
Platforma poinformowała, że dwa razy w roku będzie udostępniać wyniki oglądalności swoich najpopularniejszych filmów i seriali. W „What We Watched: A Netflix Engagement Report” uwzględniane będą tylko te tytuły, które oglądane były przez minimum pięćdziesiąt tysięcy godzin. Dotyczy to każdego tytułu oryginalnego i licencjonowanego, niezależnie od tego, czy dany film lub serial był pokazywany tylko w jednym kraju, czy na całym świecie.
Na konferencji prasowej CEO Netfliksa, Ted Sarandos, powiedział, że najskuteczniejszym sposobem pomiaru zaangażowania widza jest liczba godzin oglądania, ponieważ odzwierciedla ona wyniki innych badań prowadzonych także przez firmy takie jak np. Nielsen, dzięki czemu możliwe jest porównanie wyników oglądalności różnych platform. „Z biegiem czasu stajemy się coraz bardziej transparentni w upublicznianiu tego, co subskrybenci oglądają w serwisie Netflix. Kiedy zaczynaliśmy tworzyć ofertę streamingową 16 lat temu, była to dość egzotyczna propozycja. Nie było innych platform, z którymi można było się porównać, a porównywanie streamingu z telewizją na żywo lub transmisji na żywo z Netfliksem było jak porównywanie jabłek z pomarańczami”.
Najpopularniejsze seriale Netfliksa
Ponad 60 proc. tytułów Netfliksa udostępnionych w okresie od stycznia do czerwca 2023 roku znalazło się na cotygodniowych listach Top 10, które ukazują się od 2021 roku. Raport ujawnia, że najchętniej oglądanym serialem w pierwszej połowie roku na Netfliksie był thriller szpiegowski „Nocny agent”, który miał premierę w marcu 2023 roku i oglądano go przez 812,1 mln godzin. Drugi sezon komediodramatu „Ginny i Georgia” zajął drugie miejsce z liczbą 665,1 mln godzin obejrzanych od styczniowej premiery. Pierwszy sezon „Ginny i Georgia” z 2021 roku znajduje się na dziewiątym miejscu w raporcie. Na trzecim miejscu znalazł się koreański serial „Chwała” (622 mln obejrzanych godzin), generując 30 proc. oglądalności. Na czwartym znalazła się „Wednesday” (507 mln godzin), na miejscu piątym – kontrowersyjna „Królowa Charlotta” (503 mln godzin), o której pisaliśmy tutaj i tutaj.
Drugą piątkę otwiera czwarty sezon serialu „Ty” (naszą recenzję znajdziecie tutaj) z wynikiem 440 mln obejrzanych godzin, miejsce siódme zajął trzeci sezon „Królowej Południa” (429 mln obejrzanych godzin), miejsce ósme przypadło trzeciemu sezonowi „Outer Banks” (402 mln obejrzanych godzin), dziewiąte zajął wspominany już pierwszy sezon „Ginny i Georgii” (302 mln obejrzanych godzin), a dziesiąte zajął „FUBAR” (266 mln obejrzanych godzin), którego recenzję znajdziecie tutaj.
Co istotne, od stycznia do czerwca 2023 r. 55 proc. oglądanych przez nas filmów i seriali pochodziło z oryginalnej oferty Netfliksa, a 45 proc. tytułów było licencjonowanych. Jednym z przykładów tej drugiej grupy seriali jest „W garniturach”, który był wcześniej dostępny na Peacocku i Amazonie, a teraz odniósł sukces na Netfliksie. Ted Sarandos powiedział, że Netfliksowi udało się znaleźć dla niego nowych odbiorców. „To połączenie naszej dużej bazy subskrybentów i naszego systemu rekomendacji, który wiedział, jak zaprezentować serial osobom, które pokochają go najbardziej” - wyjaśnił.
Polskie filmy i seriale na Netfliksie
Najpopularniejszym polskim filmem na Netfliksie jest „Dzień Matki”, którego recenzję znajdziecie tutaj, oglądany przez subskrybentów przez 38 mln godzin oraz komedia romantyczna „Dzisiaj śpisz ze mną” oglądana przez 30 mln godzin. Serial „Dziewczyna i kosmonauta” (naszą recenzję znajdziecie tutaj) znalazł się na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych polskich produkcji na platformie.
Inne popularne polskie filmy z wynikiem przekraczającym 50 tys. godzin oglądania to m.in. „Wołyń”, „Zenek”, „Ziarno prawdy”, „Wycieczka”, „Miasto 44”, „Tarapaty 2”, „Warsaw by Night”, „Wkręceni”.
Z pewnością ciekawszy będzie dla nas raport z okresu wrzesień – grudzień 2023, gdyż zobaczymy jaką oglądalność osiągnął film „Znachor” z Leszkiem Lichotą oraz serial „Informacja zwrotna” na podstawie twórczości Jakuba Żulczyka, o którego serialach pisaliśmy tutaj.
Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie br. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.
W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Co oglądają widzowie serwisu Netflix?