Netflix mimo spadku liderem, w górę vod.pl i VoD na TVP.pl (TOP10 serwisów i aplikacji)
W styczniu br. Netflix zanotował w Polsce niższą odwiedzalność niż w grudniu, ale pozostaje liderem wśród serwisów VoD pod względem liczby odsłon. Natomiast najdłużej internauci korzystają z sekcji VoD na TVP.pl, która tak jak vod.pl i dział VoD na WP.pl osiągnęła duży wzrost statystyk.
Przeglądarkową wersję Netflixa w styczniu br. odwiedziło 4,79 mln realnych użytkowników, czyli 17,05 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali w serwisie 71,21 mln odsłon i spędzili łącznie 952 tys. godzin (na każdego przypadło średnio prawie 12 minut) - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Dostęp do Netflixa jest w pełni płatny, platforma nie podaje, ilu ma subskrybentów w Polsce, w ub.r. szacowano ich liczbę na 700-800 tys. Globalnie w czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln, platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto.
Serwis vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 3,63 mln odwiedzających, 15,53 mln odsłon oraz 1,84 mln godzin korzystania (po 30 minut i 20 sekund na użytkownika), a dział VoD TVP.pl - 2,83 mln użytkowników, 40,6 mln odsłon oraz aż 12,06 mln godzin spędzonych przez internautów (na każdego przypadło średnio 4 godziny i 15 sekund).
Na znacznie krócej przyciągały odwiedzających serwisy VoD innych czołowych nadawców telewizyjnych. Na Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) 2,47 mln internautów wygenerowało 33,06 mln odsłon oraz 7,38 mln godzin korzystania (średnio 2 godziny i 59 minut na użytkownika), a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) miała 1,15 mln użytkowników, 14,43 mln odsłon oraz 3,08 mln godzin korzystania (przeciętnie 3 godziny i 41 sekund).
Dział Premium na CDA.pl zanotował 2,81 mln odwiedzających, 33,25 mln odsłon oraz 1 mln godzin spędzonych przez internautów (21 minut na każdego). Na koniec grudnia subskrypcję w serwisie miało wykupioną 231,7 tys. użytkowników (firma CDA.pl w ub.r. zanotowała wzrost wpływów o 53 proc. do 42,9 mln zł), a pozostali korzystali z darmowego okresu próbnego lub na krótko trafili do sekcji Premium, np. klikając w jej reklamy.
Na HBOGO.pl 2,43 mln internautów wygenerowało 23,18 mln odsłon oraz 401,7 tys. godzin korzystania (średnio prawie 10 minut na każdego odwiedzającego). Chili.com zanotował 576,4 tys. użytkowników, 820,2 tys. odsłon oraz 9,5 tys. godzin spędzonych przez odwiedzających, natomiast NCplusgo.pl przy 311 tys. użytkowników miało 10,61 mln odsłon oraz 179,8 tys. godzin korzystania.
W badaniu Gemius/PBI audytem site-centric nie są objęte serwisy Netflix, Chilli.com i Ncplusgo.pl.
Rekordowy grudzień
W grudniu ub.r. Netflix zanotował w Polsce rekordową odwiedzalność, m.in. dzięki premierze pierwszego sezonu „Wiedźmina”, który okazał się globalnym hitem. W styczniu serwis miesiąc do miesiąca zanotował spadek o 519,1 tys. użytkowników (9,8 proc.), 5,65 mln odsłon (7,3 proc.) oraz 127 tys. godzin łącznego czasu korzystania (11,8 proc.).
Znacząco zmalała też odwiedzalność kilku innych witryn. Dział Premium na CDA.pl stracił 110,3 tys. użytkowników (3,8 proc.), 2,58 mln odsłon (7,2 proc.) oraz 425,2 tys. godzin spędzonych przez internautów (29,6 proc.). Na Player.pl ubyło 180,3 tys. odwiedzających (6,8 proc.) i 7,99 mln odsłon (19,5 proc.) przy wzroście czasu korzystania o 8,8 tys. godzin (0,1 proc.).
Ipla.tv zanotowała spadek o 247,9 tys. odwiedzających (17,8 proc.), 814,1 tys. odsłon (5 proc.) i 99,4 tys. godzin korzystania (3,1 proc.), a NCplusgo.pl - o 88,3 tys. użytkowników (22,2 proc.), 279,5 tys. odsłon (2,6 proc.) przy wzroście czasu spędzonego przez internautów o 24,9 tys. godzin (16,1 proc.), a Chilli.com - o 68,3 tys. odwiedzających (10,6 proc.), 233,7 tys. odsłon (22,2 proc.) i 9,5 tys. godzin czasu korzystania (50,1 proc.).
Za to vod.pl zyskał 581,1 tys. użytkowników (19 proc.), 3,79 mln odsłon (32,3 proc.) oraz 632,1 tys. godzin spędzonych przez internautów (52,3 proc.), a sekcja VoD na TVP.pl - 410,5 tys. użytkowników (16,9 proc.), 7,08 mln odsłon (21,1 proc.) i 3,27 mln godzin czasu korzystania (37,1 proc.).
Natomiast dział VoD na WP.pl osiągnął wzrost o 468,4 tys. użytkowników (23,6 proc.), 3,09 mln odsłon (40,5 proc.) oraz 248,4 tys. godzin spędzonych przez internautów (72,5 proc.).
Netflix liderem aplikacji mobilnych
Wśród aplikacji mobilnych zdecydowanym liderem jest Netflix, z którego w styczniu skorzystało 2,47 mln internautów, o 8,7 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, przy czym jej zasięg zmalał o 0,09 pkt proc., bo w styczniu łączna liczba internautów była znacznie wyższa niż w grudniu.
Aplikacja HBO GO zanotowała spadek o 182,2 tys. (17,4 proc.) do 865,3 tys. użytkowników, aplikacja Playera - o 160,2 tys. (18,6 proc.) do 699 tys., desktopowa aplikacja Ipli - o 57,1 tys. (54,9 proc.) do 46,8 tys.
Natomiast Horizon Go osiągnęło wzrost o 17,4 tys. (14,7 proc.) do 135,7 tys. użytkowników, TVP VOD - o 10,8 tys. (4,7 proc.) do 242,5 tys.
W badaniu Gemius/PBI audytem site-centric nie są objęte aplikacje Netflix, HBO GO, Horizon Go, nc+ GO i vod.pl.
Dołącz do dyskusji: Netflix mimo spadku liderem, w górę vod.pl i VoD na TVP.pl (TOP10 serwisów i aplikacji)
Tyle właśnie jest warty ten cały Gemius.