Netflix przed Świętem Niepodległości z kolekcją “Polskie historie”. Grażyna Torbicka w zwiastunie
Prawie 200 polskich filmów i seriali z ostatnich lat znalazło się w specjalnej kolekcji Polskie historie, która właśnie pojawiła się w serwisie Netflix w nawiązaniu do zbliżającego się Święta Niepodległości. Zestawienie obejmuje m.in. produkcje oryginalne serwisu, ale także największe rodzime hity kinowe. Do ich obejrzenia zaprasza Grażyna Torbicka.
- Dzieła polskich twórców pokazują naszą różnorodność z wielu perspektyw. Te historie tkwią w nas długo po obejrzeniu. Bywa, że stają się częścią naszej rzeczywistości. Niektóre są jak lustro: odzwierciedlają naszą tradycję, nasze przejścia narodowe czy też osobiste. Inne dają wgląd do życia po drugiej stronie, uczą szerszego spojrzenia i empatii. Są też rozrywką, bo kto nie lubi się pośmiać, czasem wzruszyć? Kto nie chce się wyrwać z codzienności w miejsca fantastyczne, przerażające czy zachwycające. Moc tych historii jest niezaprzeczalna. To wspólne chwile, które wplatają się w naszą tożsamość - mówi Grażyna Torbicka w zwiastunie promującym kolekcję Polskie historie.
Kolekcja Polskie historie obejmuje m.in. seriale własne serwisu jak “Infamia", “Wielka Woda” i “Gang Zielonej Rękawiczki” czy film ”Znachor" – największy w ostatnim czasie hit Netflixa w Polsce, który od kilku tygodni utrzymuje się również w globalnym top 10 najpopularniejszych filmów nieanglojęzycznych serwisu. Są w niej też kinowe hity “Boże Ciało” i “Johnny”, czy filmy “Furioza” i “Za duży na bajki” oraz dokumenty “Maryla. Tak kochałam” i “Krzysztof Krawczyk – całe moje życie”.
Wśród filmów, które mogą zobaczyć widzowie w ramach kolekcji nie brakuje też takich, które na stałe weszły do kanonu najbardziej znanych współczesnych polskich produkcji. Są to m.in. “Ogniem i Mieczem” Jerzego Hoffmana, “Różyczka” Jana Kidawy-Błońskiego, “Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego, “Kler” Wojciecha Smarzowskiego czy “Pokot” Agnieszki Holland.
Netflix nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w Polsce, jest u nas natomiast zdecydowanie najpopularniejszą platformą streamingową. We wrześniu br. odwiedziło go 9,65 mln użytkowników, spędzając średnio po 5 godzin, 34 minuty i 42 sekundy (według danych z Mediapanel, nieuwzględniających korzystania ze smart TV).
Globalnie Netflix na koniec września miał 247,15 mln subskrybentów, przez kwartał zyskał netto 8,76 mln. Kwartalne przychody koncernu zwiększyły się o 7,8 proc. do 8,54 mld dolarów, a zysk netto - z 1,4 do 1,68 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix przed Świętem Niepodległości z kolekcją “Polskie historie”. Grażyna Torbicka w zwiastunie