Netflix straci 10 mln użytkowników w USA. Powinien wprowadzić tani pakiet z reklamami
Po wejściu na rynek serwisów Apple TV+, HBO Max i Disney+ Netflix może stracić w USA w 2020 roku do 10 mln użytkowników - przewiduje firma Needham. Analitycy oceniają, że aby zahamować odpływ abonentów platforma powinna wprowadzić do oferty tani pakiet związany z wyświetlaniem reklam, w przeciwnym wypadku będzie musiała w poważnym stopniu zwiększyć swoje zadłużenie na nowe treści.
Od 1 listopada 2019 r. w 100 krajach na świecie, w tym także w Polsce pojawił się nowy serwis streamingowy Apple TV+. Inny duży gracz, Disney zapowiedział start swojej platformy streamingowej Disney+ na 12 listopada, z kolei wiosną 2020 r. na rynku amerykańskim ma ruszyć budowany przez WarnerMedia serwis VoD HBO Max.
Pojawienie się na rynku VoD trzech nowych dużych graczy będzie oznaczało ostrzejszą konkurencję dla obecnych już w tym segmencie serwisów, takich jak Amazon Prime czy Netflix.
Teraz firma analityczna Needham poinformował, że zgodnie z jej przewidywaniami zmiana warunków konkurencji na rynku amerykańskim może w szczególnie bolesny sposób uderzyć w Netfliksa.
Z przeprowadzonych sondaży wynika, że 30 proc. użytkowników w USA zamierza w przyszłości cyklicznie zmieniać dostawców treści i co pewien czas rezygnować z abonamentu na jednej platformie po to, by wykupić subskrypcję w innym serwisie.
Analitycy Needham przewidują w związku z tym, że w rezultacie Netflix może okresowo stracić w 2020 r. nawet 10 mln odbiorców w Stanach Zjednoczonych. Ta liczba stanowi ok.16 proc. bazy amerykańskich subskrybentów platformy, która w II kwartale br. po raz pierwszy w historii tego dostawcy zmalała o ponad 120 tys.
Eskperci oceniają, że przed drastyczną utratą użytkowników Netfliksa może uchronić wprowadzenie nowego, stosunkowo taniego (w cenie ok. 7 dol.) pakietu, w którym abonenci byliby zmuszeni do oglądania reklam. W wypadku gdyby firma nie zdecydowała się na taki krok to Netflix zdaniem analityków będzie musiał znacząco zwiększyć swoje obecne zadłużenie po to, by pokryć wydatki związane z zakupem treści oraz finansowaniem własnych oryginalnych produkcji. Należy zaznaczyć że w br. Netflix zamierza wydać na te cele 15 mld dol., niedawno zaś zaciągnął kolejny kredyt w wysokości 2 mld dol.
W III kwartale 2019 r. Netflix uzyskał wzrost przychodów o ponad 31 proc., a zysk netto spółki zamknął się kwotą 665 mln dol. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta z górą 158 mln abonentów.
Dołącz do dyskusji: Netflix straci 10 mln użytkowników w USA. Powinien wprowadzić tani pakiet z reklamami