Netflix z rosnącymi wpływami i 3 mln nowych użytkowników w II kwartale br.
Przychody na poziomie 1,48 miliarda dolarów, zysk EBITDA w wysokości 119 milionów i ponad 65 milionów subskrybentów na całym świecie - to wyniki serwisu streamingowego Netflix osiągnięte w II kwartale 2015 roku.
W raporcie Netflix ujawnił, że kwota 1,48 mld dol. przychodów jest wyższa zarówno w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego, gdy wyniosła 1,46 mld dol., jak i w zestawieniu z I kwartałem, w którym przychody osiągnęły poziom 1,40 mld dol. Główna część przychodów (1,02 mld dol.) pochodziła z działalności serwisu w Stanach Zjednoczonych, 455 mln dol. to kwota uzyskana z pozostałych rynków.
W II kwartale br. Netfliksowi przybyło 3,3 mln nowych użytkowników. To więcej w porównaniu z 1,7 mln odbiorców pozyskanych w I kwartale, i lepiej niż zakładały prognozy na poziomie 2,5 mln. Raport wskazuje także na większą dynamikę wzrostu odbiorców na rynkach zewnętrznych, na których Netfliksowi przybyło 2,4 mln użytkowników, podczas gdy w USA ich wzrost zatrzymał się na poziomie 0,9 mln.
W raporcie władze spółki podkreślają, że rosnąca liczba odbiorców usług jest spowodowana między innymi rozwojem oferty Netfliksa, w tym jego oryginalnych produkcji. W II kwartale br. na antenę wszedł pierwszy sezon „Daredevila”, Sense8” oraz „Dragons: Race to the Edge” i „Grace and Frankie”, a także trzeci sezon serialu „Orange is the New Black”.
Raportowany przez Netflix zysk operacyjny wyniósł 75 mln dol. Spółka prognozuje, że w III kwartale br. przychody osiągną poziom 1,59 mld dol., natomiast zysk operacyjny ma się zamknąć kwotą 81 mln dol.
Netflix nie podaje w raporcie prognoz dotyczących wzrostu liczby użytkowników w nadchodzących miesiącach. Jednak jak wynika z analiz opublikowanych przez firmę Digital TV Research do końca br. liczba użytkowników Netfliksa wzrośnie w porównaniu z ub.r. o 28 proc. i osiągnie poziom 69,9 mln. Szacuje się, że ponad 26 mln z nich będzie pochodziło spoza Stanów Zjednoczonych, co oznaczałoby wzrost o 57 proc. rok do roku (więcej informacji tutaj).
Z kolei na początku br. Reed Hastings, CEO Netfliksa zapowiedział, że w ciągu najbliższych dwóch lat zasięg serwisu zostanie rozszerzony na 200 krajów na całym świecie (zobacz szczegóły). Zamierzenia te potwierdził w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Joris Evers, dyrektor ds. globalnej komunikacji Netflixa. - Nasz plan zakłada, że Netlix będzie dostępny wszędzie, a za dwa lata staniemy się usługą globalną - zapowiedział Evers.
Na razie nie wiadomo kiedy oferta Netfliksa trafi do Polski. Plany te mogą być jednak coraz bliżej realizacji, bowiem na początku czerwca br. w serwisie pojawiły się pojedyncze produkcje z polskimi napisami.
Dołącz do dyskusji: Netflix z rosnącymi wpływami i 3 mln nowych użytkowników w II kwartale br.