„Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół
W październiku br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe „Newsweeka” i „Wprost”, a najbardziej spadły w przypadku „Przyjaciółki”, „Tele Tygodnia” i „Vivy!”.
Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były w październiku br. o 0,2 proc. mniejsze niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym zarabiające najwięcej z reklam tygodniki opinii znacząco zwiększyły w skali roku te przychody. W przypadku „Newsweeka Polska” (Axel Springer Polska) wzrost wyniósł 45,8 proc., w przypadku „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – 17,2 proc., a w przypadku „Wprost” (AWR Wprost) – 40,9 proc. Ten ostatni tytuł zwiększa przychody reklamowe kolejny miesiąc z rzędu – we wrześniu zarobił z tego tytułu 20,2 proc. więcej niż rok wcześniej (szczegóły na ten temat), a w sierpniu – aż 72,6 proc. więcej (szczegóły).
Z drugiej strony wpływy reklamowe dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) były o 28,6 proc. mniejsze niż w październiku ub.r. Kilkunastoprocentowe spadki tych przychodów zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) – odpowiednio 15 proc. i 13,2 proc. Z kolei wśród miesięczników „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Claudia” (G+J Polska) – 3,1 proc. mniej.
Z najważniejszych czasopism dla kobiet wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały jedynie tygodnik „Gala” (G+J Polska) i dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) – odpowiednio 19,8 proc. i 11,6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
X.2010 | X.2009 | |
Newsweek Polska | 16 591 777 zł | 11 382 973 zł |
Polityka | 10 987 300 zł | 9 372 433 zł |
Wprost | 9 275 495 zł | 6 583 600 zł |
Tele Tydzień | 8 186 504 zł | 9 625 425 zł |
Viva! | 7 461 808 zł | 8 594 327 zł |
Twój Styl | 7 458 352 zł | 8 093 568 zł |
Claudia | 5 718 028 zł | 5 901 655 zł |
Party | 5 042 955 zł | 4 518 610 zł |
Gala | 4 995 271 zł | 4 171 367 zł |
Przyjaciółka | 4 664 674 zł | 6 537 550 zł |
monitorowane tytuły razem | 239 785 175 zł | 240 200 862 zł |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół
DANIELOS PITA pinger pl najlepszy blog