„Newsweek” najwięcej zyskał w trzech kwartałach, „Uważam Rze” o 86 proc. w dół
W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, a na przeciwnym biegunie znalazło się „Uważam Rze”.
„Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) był liderem po trzech kwartałach br., ale w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 0,54 proc. i wyniosła 141 093 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 0,24 proc. do 126 901 egz. Ostatnią lokatę podium zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z miejsca czwartego. W analizowanym okresie jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 792 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 7,42 proc.
Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 96 649 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 91 037 egz.
Pierwszy numer „W Sieci” pojawił się w listopadzie ub.r. (początkowo magazyn był dwutygodnikiem). Natomiast pierwsze wydanie tygodnika „Do Rzeczy” ukazało się w styczniu br.
Największy spadek w analizowanym okresie zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 86,27 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 18 213 egz. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca drugiego na dziesiąte. (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 200 675 | 141 847 | 141 093 | 202 804 | 142 839 | 141 865 |
Polityka | 180 540 | 126 928 | 126 901 | 186 187 | 126 616 | 126 601 |
Newsweek Polska | 192 871 | 133 126 | 126 792 | 181 226 | 138 475 | 118 029 |
W Sieci | 205 088 | 96 660 | 96 649 | - | - | - |
Tygodnik Do Rzeczy | 189 217 | 100 200 | 91 037 | - | - | - |
Wprost | 152 657 | 135 362 | 63 938 | 172 014 | 130 533 | 76 405 |
Gazeta Polska | 135 737 | 57 956 | 57 322 | 137 212 | 65 375 | 64 737 |
Przegląd | 54 933 | 18 761 | 18 761 | 60 908 | 20 490 | 20 490 |
Przekrój | 43 151 | 22 882 | 18 353 | 53 304 | 26 720 | 20 910 |
Uważam Rze inaczej pisane | 58 201 | 18 518 | 18 213 | 221 150 | 133 154 | 132 672 |
Tygodnik Powszechny | 36 921 | 19 481 | 17 492 | 35 428 | 20 646 | 16 477 |
Średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 336 973 egz., po spadku o 6,29 proc.
W zestawieniu nie ma magazynu „Forum”, bo od końca kwietnia br. ukazuje się on jako dwutygodnik (zobacz szczegóły).
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 494 405 | 336 973 | 336 973 | 538 355 | 359 584 | 359 584 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” najwięcej zyskał w trzech kwartałach, „Uważam Rze” o 86 proc. w dół
Równie dobrze mogę napisać: "Brawo WSieci. 96 tys. prenumerat z Nowogrodzkiej" nie prezentując żadnych danych...