SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” najwięcej zyskał w trzech kwartałach, „Uważam Rze” o 86 proc. w dół

W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, a na przeciwnym biegunie znalazło się „Uważam Rze”.

„Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) był liderem po trzech kwartałach br., ale w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 0,54 proc. i wyniosła 141 093 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 0,24 proc. do 126 901 egz. Ostatnią lokatę podium zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z miejsca czwartego. W analizowanym okresie jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 792 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 7,42 proc.

Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 96 649 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 91 037 egz.

Pierwszy numer „W Sieci” pojawił się w listopadzie ub.r. (początkowo magazyn był dwutygodnikiem). Natomiast pierwsze wydanie tygodnika „Do Rzeczy” ukazało się w styczniu br.

Największy spadek w analizowanym okresie zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 86,27 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 18 213 egz. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca drugiego na dziesiąte. (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

200 675

141 847

141 093

202 804

142 839

141 865

Polityka

180 540

126 928

126 901

186 187

126 616

126 601

Newsweek Polska

192 871

133 126

126 792

181 226

138 475

118 029

W Sieci

205 088

96 660

96 649

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

189 217

100 200

91 037

-

-

-

Wprost

152 657

135 362

63 938

172 014

130 533

76 405

Gazeta Polska

135 737

57 956

57 322

137 212

65 375

64 737

Przegląd

54 933

18 761

18 761

60 908

20 490

20 490

Przekrój

43 151

22 882

18 353

53 304

26 720

20 910

Uważam Rze inaczej pisane

58 201

18 518

18 213

221 150

133 154

132 672

Tygodnik Powszechny

36 921

19 481

17 492

35 428

20 646

16 477


Średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś)  w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 336 973 egz., po spadku o 6,29 proc.

W zestawieniu nie ma magazynu „Forum”, bo od końca kwietnia br. ukazuje się on jako dwutygodnik (zobacz szczegóły).

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tygodnik Angora

494 405

336 973

336 973

538 355

359 584

359 584

 

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” najwięcej zyskał w trzech kwartałach, „Uważam Rze” o 86 proc. w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
POP
Prawicowym szmatławcom nawet jazda po Newsweeku i Lisie nie pomaga w sprzedaży...
odpowiedź
User
tytus
brawo dla Newsweeka - 20 tys prenumerat z urzędów robi ładny wynik. nie ganię lecz doceniam operatywność i wykorzystanie koniunktury
odpowiedź
User
Yogidługonogi
@tytus: Może jakieś dane dotyczące tych prenumerat z urządów?
Równie dobrze mogę napisać: "Brawo WSieci. 96 tys. prenumerat z Nowogrodzkiej" nie prezentując żadnych danych...
odpowiedź