„Newsweek” wyprzedził „Politykę”, traci „Przekrój”
W maju liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pozostał „Gość Niedzielny” przed „Uważam Rze”. Na pozycję trzecią awansował - notujący największy wzrost - „Newsweek”, który zepchnął z podium „Politykę”. Najwięcej stracił ponownie „Przekrój”.
Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w maju 2012 roku wyniosła 150 941 egz. i była o 2,58 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 129 255 egz., notując wzrost o 0,01 proc. względem maja 2011 roku.
Z miejsca czwartego na trzecie awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej, bo aż o 28,54 proc. i wyniosła 124 576 egz. Od końca marca br. redaktorem naczelnym tego tygodnika jest Tomasz Lis, który przechodząc ze „Wprost” do „Newsweeka” zabrał ze sobą sporą część zespołu.
Będąca rok wcześniej na pozycji trzeciej “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) znalazła się w maju br. na czwartej lokacie. Jej średni wynik zmalał o 7,3 proc. i wyniósł 121 350 egz.
Na miejscu piątym pozostał „Wprost” (AWR „Wprost”), kierowany od lutego przez Michała Koboskę. Jednak jego średnia sprzedaż ogółem zmalała jednak aż o 14,04 proc. do 72 341 egz.
Najwięcej w piątym miesiącu br. stracił jednak ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się aż o 41,11 proc. i wyniósł już tylko 18 749 egz. Magazyn ten spadł z pozycji siódmej na ósmą.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 208 045 | 151 999 | 150 941 | 206 271 | 147 497 | 147 140 |
Uważam Rze | 231 222 | 129 746 | 129 255 | 294 235 | 128 270 | 128 228 |
Newsweek Polska | 204 228 | 144 626 | 124 576 | 174 291 | 103 345 | 96 914 |
Polityka | 181 163 | 121 358 | 121 350 | 187 250 | 131 002 | 131 002 |
Wprost | 173 748 | 130 368 | 72 341 | 176 968 | 105 113 | 84 165 |
Gazeta Polska | 136 111 | 65 048 | 64 205 | 138 665 | 68 282 | 67 044 |
Przegląd | 60 900 | 19 735 | 19 735 | 61 000 | 21 707 | 21 707 |
Przekrój | 52 225 | 24 559 | 18 749 | 74 000 | 37 650 | 31 840 |
Tygodnik Powszechny | 36 862 | 22 150 | 16 220 | 41 471 | 22 579 | 17 126 |
Przewodnik Katolicki | 35 010 | 25 053 | 2 977 | 40 005 | 28 106 | 3 715 |
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej większy spadek zanotowało „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 1,35 proc.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 543 997 | 346 309 | 346 309 | 517 628 | 346 512 | 346 512 |
Forum | 29 402 | 15 409 | 15 409 | 29 613 | 15 620 | 15 620 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój” (16,55 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 208 045 | 151 999 | 150 941 | 207 082 | 154 514 | 153 506 |
Uważam Rze | 231 222 | 129 746 | 129 255 | 234 959 | 144 841 | 144 355 |
Newsweek Polska | 204 228 | 144 626 | 124 576 | 182 515 | 152 677 | 129 021 |
Polityka | 181 163 | 121 358 | 121 350 | 198 000 | 138 254 | 138 254 |
Wprost | 173 748 | 130 368 | 72 341 | 172 500 | 132 218 | 74 976 |
Gazeta Polska | 136 111 | 65 048 | 64 205 | 137 079 | 69 345 | 68 714 |
Przegląd | 60 900 | 19 735 | 19 735 | 60 925 | 22 643 | 22 643 |
Przekrój | 52 225 | 24 559 | 18 749 | 56 175 | 28 280 | 22 470 |
Tygodnik Powszechny | 36 862 | 22 150 | 16 220 | 38 149 | 25 061 | 17 466 |
Przewodnik Katolicki | 35 010 | 25 053 | 2 977 | 35 010 | 25 069 | 3 086 |
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 543 997 | 346 309 | 346 309 | 543 634 | 354 291 | 354 291 |
Forum | 29 402 | 15 409 | 15 409 | 29 717 | 16 686 | 16 686 |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”, traci „Przekrój”