Nickelodeon wyprzedził Cartoona, Playhouse przed MiniMini
Największy wzrost udziału w kwietniu br. wsród kanałów dziecięcych zanotował Nickelodeon, któremu udało się wyprzedzić stację Cartoon Network. Wysoko zadebiutował Playhouse Disney, notując wynik lepszy od MiniMini.
Disney Channel, zajmujący pozycję lidera w kategorii stacji dziecięcych, miał w kwietniu br. 1,07 proc. udziału w rynku, o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji znalazł się siostrzany Disney XD z wynikiem 0,84 proc. (spadek o 9,1 proc.).
Trzecie miejsce zajął Nickeloden, który awansował z pozycji szóstej. Kanał ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 153,2 proc., a jego udział wyniósł 0,76 proc. Nick zepchnął na miejsce czwarte stację Cartoon Network, której udział zmalał o 20,3 proc. do 0,74 proc.
Na piątej pozycji znalazł się nadający od września ub.r. kanał dla przedszkolaków Playhouse Disney, który niedawno włączony został do monitoringu Nielsena. Jego udział w kwietniu br. wyniósł 0,55 proc. Kanał ten zanotował lepszy wynik niż obecny od wielu lat na rynku MiniMIni, którego udział to 0,51 proc. po spadku o 37,8 proc.
Największy spadek dotknął kanału CBeebies, który w lutym br. zniknął z oferty Cyfrowego Polsatu, dołączając jedynie do oferty mniejszej platformy N. Jego udział zmalał o 86,6 proc. do 0,07 proc., co spowodowało spadek z miejsca piątego na dziesiąte.
kwiecień | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 72 769 | 1,158 | 63 626 | 1,067 |
Disney XD | 58 425 | 0,929 | 50 358 | 0,844 |
Nickelodeon | 18 778 | 0,299 | 45 134 | 0,757 |
Cartoon Network | 58 308 | 0,928 | 44 124 | 0,740 |
Playhouse Disney | - | - | 33 019 | 0,554 |
MiniMini | 51 908 | 0,826 | 30 675 | 0,514 |
Polsat JimJam | 17 973 | 0,286 | 17 320 | 0,290 |
Boomerang | 16 089 | 0,256 | 16 211 | 0,272 |
ZigZap/Hyper | 8 250 | 0,131 | 4 782 | 0,080 |
BBC CBeebies | 30 540 | 0,486 | 3 884 | 0,065 |
Biorąc pod uwagę tylko widzów między 4. a 15. rokiem życia pierwsza dwójka była taka sama – liderem był Disney Channel z udziałem na poziomie 6,7 proc., notując spadek o 13,8 proc., a dalej znalazł się: Disney XD (6,1 proc., spadek o 11,7 proc.). Trzecie miejsce zajął Cartoon Network (4,8 proc., spadek o 30,7 proc.). Największym wzrostem - tak jak w grupie 4+ - pochwalić się mógł tutaj Nickelodeon (zyskał 99,6 proc. i był czwarty), a największa strata dotknęła CBeebies (zanotował spadek o 85,5 proc.).
kwiecień | wszyscy 4-15 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 40 355 | 7,772 | 35 095 | 6,701 |
Disney XD | 35 829 | 6,900 | 31 925 | 6,096 |
Cartoon Network | 35 959 | 6,925 | 25 134 | 4,799 |
Nickelodeon | 11 867 | 2,285 | 23 892 | 4,562 |
Playhouse Disney | - | - | 16 634 | 3,176 |
MiniMini | 25 900 | 4,988 | 13 047 | 2,491 |
Boomerang | 8 315 | 1,601 | 7 921 | 1,512 |
Polsat JimJam | 7 707 | 1,484 | 7 313 | 1,396 |
ZigZap/Hyper | 3 941 | 0,759 | 2 070 | 0,395 |
BBC CBeebies | 10 864 | 2,092 | 1 590 | 0,304 |
Największą popularnością w najchętniej oglądanym kanale dziecięcym – stacji Disney Channel – cieszył się w zeszłym miesiącu serial “Słonczna Sonny”. Zgromadził on 340 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Disney Channel | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
SLONECZNA SONNY /SER.KOM.USA/ | 341 666 | 5,114 |
HANNAH MONTANA /SER.KOM.USA/ | 335 721 | 6,445 |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE | 333 122 | 6,111 |
POWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/ | 301 038 | 7,647 |
TANIEC RZADZI! /SER.KOM.USA/ | 287 570 | 5,375 |
RANDKA Z GWIAZDA /FILM .MUZ.USA/ | 279 554 | 4,199 |
DO DZWONKA /SER.KOM.POL./ | 276 327 | 5,172 |
16 ZYCZEN /FILM FAM.KAN.USA/ | 273 317 | 7,799 |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE | 257 706 | 2,875 |
WEZ TUBE NA PROBE /FILM FAM.KAN./ | 253 768 | 5,636 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Nickelodeon wyprzedził Cartoona, Playhouse przed MiniMini