SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie będzie reklam niezdrowej żywności przy programach dla dzieci

W środę w KRRiT siedmiu nadawców telewizyjnych podpisało porozumienie, w którym zobowiązali się, że programom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy niezdrowej żywności. Samoregulacja zacznie obowiązywać od stycznia przyszłego roku.

PAP / Tomasz Gzell PAP / Tomasz Gzell

Porozumienie dotyczy zasad rozpowszechniania reklam oraz wskazań sponsorskich dla artykułów spożywczych i napojów zawierających duże ilości m.in. cukru, tłuszczu i soli. Ich spożycie w dużych ilościach przez dzieci jest niewskazane. Samoregulacja przewiduje, że reklamy takich produktów nie będą towarzyszyć programom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat i nadawanym między 6.00 a 20.00.

- To jest rodzaj samoregulacji nadawców, oczywiście dokonanej pod opieką Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Doceniamy, że ważny element społeczny ochrony dzieci przed niezdrową żywnością został uwzględniony. Porozumienie nie jest skierowane przeciwko producentom, ale przeciwko niezbyt zdrowym nawykom żywieniowym i produktom, które te nawyki umożliwiają - podkreślał w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jan Dworak, przewodniczący KRRiT.

W aneksie do porozumienia zidentyfikowane zostały rodzaje żywności, których reklamy nie będą emitowane przy programach dla dzieci. Należą do nich produkty na bazie cukru (czekolada i wyroby czekoladowe, dżem lub marmolada, nieczekoladowe słodycze), napoje bezalkoholowe oraz chipsy ziemniaczane i przekąski na bazie ziemniaków, a także produkty z ciasta.

Dokument podpisano w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, a nadawców reprezentowali: Manuel Rougeron, wiceprezes ITI Neovision, Mirosław Błaszczyk i Maciej Stec z Telewizji Polsat, Juliusz Braun z Telewizji Polskiej, Dariusz Dąbski z TV Puls, Maciej Maciejowski i Piotr Tyborowicz z Grupy TVN, Dariusz Janczewski z VIMN Poland oraz Patryk Piputa z The Walt Disney Company Polska. Przystąpienie do porozumienia było dobrowolne, natomiast negocjacje między nadawcami trwały półtora roku.

Nadawcy, którzy podpisali porozumienie, rozpoczną od początku grudnia zbieranie deklaracji od reklamodawców, w których ci złożą oświadczenie o zgodności reklamowanego produktu lub wskazania sponsorskiego z Kryteriami żywieniowymi, wskazanymi w porozumieniu.

Samoregulacja zacznie obowiązywać 1 stycznia 2015 roku.

Z monitoringu prowadzonego przez KRRiT w 2012 r. reklamy produktów niezdrowej żywności stanowiły 10 proc. wszystkich reklam emitowanych przy audycjach dla dzieci, w 2013 r. - 7 proc.

Dołącz do dyskusji: Nie będzie reklam niezdrowej żywności przy programach dla dzieci

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Znowu sukces, sukces. Medale
O matko no, hej. Same ważne chłopy myślały, myślały i wymyślały.
odpowiedź
User
Inna
Teraz musi powstać specjalna komórka złożona z gromady dobrze opłacanych ekspertów, którzy będą decydować, co jest, a co nie jest zdrową żywnością. Będzie parę miejsc pracy opłacanych z kieszeni podatnika.Bo dlaczego dżem jest niezdrowy, a parówka tak? Zresztą jest parówka i parówka. Szynka i wyrób szynkopodobny. Zupka z proszku? itd itd..
odpowiedź
User
andy
Więc produkuje i do tego reklamuje się niezdrową żywność? Po co prowadzić wojny, kiedy można wykończyć naród niezdrową żywnością!
odpowiedź