Nielsen na dużym minusie w 2021 roku
Firma AGB Nielsen Media Research, zajmująca się badaniem oglądalności telewizji, w ub.r. zwiększyła wpływy o 10,6 proc. do 32,25 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 14,9 proc. miała 4,19 mln zł straty netto.
Wszystkie przychody sprzedażowe AGB Nielsen Media Research osiąga z usług telemetrycznych. Jej klientami są przede wszystkim nadawcy telewizyjni, agencje reklamowe, domy mediowe, niektórzy reklamodawcy, a także producenci telewizyjni z zagranicy.
W ub.r. krajowe przychody firmy zwiększyły się z 21,97 do 22,55 mln zł, a te z zagranicy - z 7,2 do 9,7 mln zł. Przychody od innych podmiotów z koncernu Nielsen wzrosły z 4,65 do 5,54 mln zł.
Spółka zakończyła w ub.r. rozpoczęty w połowie 2019 roku proces zwiększenia panelu telemetrycznego z 2 do 3,5 tys. gospodarstw domowych. W sprawozdaniu zapowiedziała, że w najbliższych latach zamierza rozwinąć działalność o „projekty mierzące efektywność reklamy internetowej oraz pomiar oglądalności treści wideo”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne AGB Nielsen Media Research poszły w górę o 14,9 proc. do 31,86 mln zł, z czego stanowiące zdecydowaną większość koszty usług - z 24,36 do 28,33 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 2,68 do 2,96 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze zmalały z 441,4 do 390 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała średnio 15 osób na etacie.
Jej zysk sprzedażowy zmalał z 1,43 mln zł do 387,9 tys. zł, a zysk operacyjny - z 1,33 mln zł do 354 tys. zł.
W 2020 roku firma zainkasowała dodatkowo 23,4 mln zł, ponieważ w ramach reorganizacji w Nielsenie sprzedała udziały spółki Nielsen Services Poland zajmującej się badaniami rynku detalicznego, dzięki czemu osiągnęła 16,33 mln zł zysku netto.
W ub.r., już bez takiego efektu, zanotowała 294,3 tys. zł zysku brutto, a po zapłaceniu 4,48 mln zł podatku dochodowego jej strata netto wyniosła 4,19 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Nielsen na dużym minusie w 2021 roku