Nielsen wprowadza zmiany w panelu, by poprawić jakość danych
Firma badacza Nielsen wprowadziła od stycznia br. kilka zmian w panelu. Ich celem jest poprawa jakości danych.
Zgodnie z zapowiedziami, które opisaliśmy kilka tygodni temu w Wirtualnemedia.pl, Nielsen wprowadził zmiany w panelu badawczym.
Przy przeprowadzaniu fuzji danych TV In-Home (oglądalność tv w domu) i TV OOH (oglądalność tv poza domem) wykluczamy z panelu Gemiusa panelistów, którzy nie posiadają telewizora w domu w celu ujednolicenia badanych uniwersów.
Instytut uwzględnia także zmianę wieku panelistów na bieżąco każdego miesiąca (zgodnie z miesiącem urodzin) - w poprzednich latach zmiana wieku miała miejsce dla wszystkich 1 stycznia.
Jak co roku wdrożono nowy Uniwers bazujący na aktualnych danych z Głównego Urzędu Statystycznego i badania założycielskiego Nielsena.
Wprowadzono również kilka drobnych zmian ważeniowych rozszerzając dostępne przedziały wiekowe czy też rozdzielając sygnały anten z większą szczegółowością. Ponadto cały czas zwiększana jest penetracja streaming meterów (pomiar konsumpcji video streamingu na wszystkich urządzeniach domowych) wśród gospodarstw domowych wchodzących w skład panelu telemetrycznego.
- Wszystkie te zmiany zostały wprowadzone po konsultacjach z naszymi klientami a ich celem jest dalsza poprawa jakości danych. Jako Nielsen stale monitorujemy zmieniającą się rzeczywistość, zwyczaje oglądania wideo - zarówno w ramach tradycyjnych kanałów telewizyjnych, jak i digital wideo - podkreśla Lucyna Koba, market leader w Nielsenie.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/beda-zmiany-w-badaniach-ogladalnosci-telewizji-nielsena-i-gemiusa
Dołącz do dyskusji: Nielsen wprowadza zmiany w panelu, by poprawić jakość danych
I jego firma?
Firma badacza Nielsena?
I jego firma?
Firma badacza Nielsena?