Nike, Porsche i Tag Heuer zawieszają współpracę z Marią Szarapową
Po tym jak Maria Szarapowa ujawniła w poniedziałek, że w jej organizmie wykryto niedozwolone substancje dopingowe, firmy które dotychczas reklamowała, postanowiły zawiesić z nią współpracę. Są to m.in. Nike, Porsche, Tag Heuer i Evian.
W poniedziałek rosyjska tenisistka Maria Szarapowa zwołała konferencję prasową, na której ujawniła, że tuż po zakończeniu rozgrywek Australian Open została poddana testom antydopingowym, w trakcie których wykryto w jej organizmie niedozwolone substancje dopingowe. Przyznała, że od 10 lat stosuje lek o nazwie Meldonium, ale nie miała świadomości, że jego zażywanie jest niedozwolone (został wpisany na listę zakazanych substancji z początkiem br., bo poprawia wydolność sportowców).
Tenisistka stwierdziła, że ma nadzieję, że obecna sytuacja nie zakończy jej kariery sportowej. Zawodniczka może jednak zostać zawieszona nawet na cztery lata.
Niemal natychmiast po konferencji Szarapowej firma Nike, jej główny sponsor, z którym tenisistka współpracuje od 11. roku życia, ogłosiła, że zawiesza współpracę z nią do czasu wyjaśnienia całej sprawy. W wydanym oświadczeniu producent napisał: „Jesteśmy zasmuceni i zdziwieni informacjami na temat Marii Szarapowej. Zdecydowaliśmy się zawiesić współpracę z Marią na czas dochodzenia w tej sprawie. Będziemy monitorować sytuację”. Marketer w 2010 roku przedłużył z Szarapową dotychczasową umowę na kolejne 8 lat. Pojawiły się wówczas doniesienia, że kontrakt ten wart jest 70 mln dolarów.
Z kolei firma Tag Heuer w wydanym we wtorek oświadczeniu przekazała, że współpracowała z tenisistką na podstawie umowy, która wygasła z końcem grudnia 2015 roku. Teraz trwały negocjacje dotyczące jej przedłużenia. Jednak w związku z zaistniałą sytuacją producent zegarków zawiesza te rozmowy i postanawia nie przedłużać z Szarapową dotychczasowego kontraktu.
Firma Porsche natomiast poinformowała, że w zaistniałej sytuacja zawiesza do odwołania wszelkie zaplanowane z udziałem tenisistki działania do czasu zakończenia całej sprawy.
Szarapowa w ub.r. w kampanii promowała model Porsche 911.
Producent wody Evian, który z Szarapową współpracuje od kilku lat, nie odniósł się bezpośrednio do informacji o wykryciu środków dopingowych u tenisistki i poinformował jedynie, że będzie uważnie śledzić dalszy rozwój sytuacji. Firma nie wypowiedziała się też, jak potoczą się losy kampanii z udziałem Szarapowej, do której zdjęcia już powstały, o czym sama sportsmenka informowała na swoim profilu na Facebooku 20 lutego br.
Maria Szarapowa występowała dotychczas również w reklamach firmy Avon (w 2014 roku promowała zapach Avon Luck), współpracowała z marką rakiet tenisowych Head. Wprowadziła też w 2012 roku na rynek własną linię produktów cukierniczych Sugarpova. Przedstawiciele Avonu postanowili nie komentować obecnej sprawy.
Dołącz do dyskusji: Nike, Porsche i Tag Heuer zawieszają współpracę z Marią Szarapową