SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa Interia.pl prawie jak Yahoo

W poniedziałek portal Interia.pl zaprezentował swoją nową stronę główną. Co sądzą o niej specjaliści z branży internetowej? Zapraszamy do przeczytania przygotowanych specjalnie dla Wirtualnemedia.pl komentarzy.

Grzegorz Krzemień, prezes agencji isens
Nowy serwis z pewnością jest bardziej przejrzysty, lżejszy i bardziej czytelny od poprzedniej wersji. Widać, że portale w Polsce zaczynają wykorzystywać podobny schemat rozkładu treści. Moim zdaniem Interia nawiązuje koncepcją do portalu gazeta.pl i portalu yahoo.com. Bierze z nich najlepsze rozwiązania i łączy w jedno. Jest to atut nowego portalu, gdyż do tej pory to portal gazeta.pl wyznaczał w Polsce sposób prezentacji dużej ilości treści – teraz dołączyła do niego Interia.

W skali od 1 do 6 nowa Interia.pl dostałaby ....
Na chwilę obecną 5. Jeszcze razi góra strony i nieuporządkowanie spowodowane brakiem pomysłu na prezentację bannera w nagłówku, który w takiej formie zawsze będzie sprawiał wrażenie nieporadnie „doklejonego”.

Czy zaskoczyła czymś Interia.pl?
Porządkiem i przemyślanym rozplanowaniem treści, która jest pogrupowana uwzględniając różne grupy odbiorców szukających informacji o różnym charakterze. Jest to kolejny projekt w którym widać, że menu „zakładkowe” będzie wyznaczało trend w najbliższym okresie. Widać również, że jest to projekt, który został przemyślany i zaplanowany zanim przybrał formę graficzną.

Przy opracowywaniu portalu również graficy mieli swoje 5 minut – widać tu dużą dbałość  o warstwę graficzną. Np. ikonki pomimo ich liczby nie sprawiają wrażenia nadmiaru ciesząc oko i znacznie ułatwiając nawigację. Sama typografia jest też dobrze opracowana – widać od razu podział na tekst, linki, ważniejsze rzeczy i te mniej istotne.

   

Marcin Maciończyk, dyrektor kreatywny OS3 multimedia
Nowy projekt jest... podobny. Podobny do yahoo.com, wp.pl oraz gazety.pl.
Właściwie nie wzbudził we mnie żadnych większych emocji. Pozytywnych czy negatywnych.

Plusy - mniej natłoku informacji, pogrupowane zagadnienia, jest szerszy, bardziej przejrzysty.

Minusy - lewy panel nawigacyjny jest kopią tego z yahoo.com. Rozumiem, że podpatrywanie lepszych to niezła metoda, ale w tym wypadku myślę, że została przekroczona jakaś granica.

Ciężko ocenić mi projekt w skali. Właściwą ocenę powinienem wystawić yahoo.com. Jeśli na chwilę zapomnę, że widziałem yahoo, nowej Interii dam 4.

Nowa strona główna Interii zaskoczyła mnie tym, że zupełnie nie dostrzegam prób wyróżnienia się na tle takich portali rodzimych jak gazeta.pl czy wp.pl. To przykre.

Brakuje mi możliwości personalizacji układu strony. Pod tym względem lepiej przemyślała to gazeta.pl.

Podsumowując: Nowa szata Interii jest znacznie lepsza od poprzedniej. To dobrze. Mam jednak wrażenie, że gdyby nie było serwisów yahoo czy gazeta.pl, jednoznaczność takiego stwierdzenia nie byłaby taka pewna. To źle.

Bartłomiej Wyszyński, dyrektor strategiczny Artegence
W skali od 1-do 6 nowa Interia.pl dostałaby ode mnie  4.

Jeśli ktoś miał dotąd wątpliwości, przez jaki podmiot Interia chciałaby zostać przejęta, to zostały one rozwiane. Na pewno Yahoo wchodząc do Polski nie miałoby dużo pracy przy podmianie loga Interii na własne, choć aby Interia nie była gorszą kopią lecz oryginałem, należałoby jeszcze kilka rzeczy poprawić.

W dużym stopniu nowa odsłona Interii jest więc kopią Yahoo.com. Wystarczy spojrzeć na lewą belkę nawigacji na obu portalach czy dobrane kolory. Interię odróżnia od Yahoo właściwie tylko żółte logo i użyty na serwisie język polski. W inspirowaniu się dobrymi wzorcami nie ma nic złego, o ile nie jest to niewolnicze naśladownictwo. W przypadku nowej Interii granica jednak została przekroczona.

Czego brakuje na stronie?
Zastanawia mnie słabe eksponowanie video. Pojawia się co prawda ono w społeczności i multimediach, ale nigdzie nie widać panelu Wideo dostępnego domyślnie.

Inne spostrzeżenia...
Na pewno na pochwałę zasługuje lżejsze wykonanie strony głównej dzięki mechanizmom ajaxowym, które pozwoliły na zagęszczenie treści bez utraty przejrzystości i bez potrzeby przeładowania strony. To jest zgodne z kierunkiem zmian w sieci.

Bartłomiej Pawluk, prezes zjednoczenie.com
Plusy:
- strona dostosowana do szerokości 1024 px - w końcu największe portale się na to decydują...
- jest krótsza - to trudny zabieg, bo jest mniej linków do klikania, ale przez to bardziej przyjazna i lżejsza
- dość dobrze zagospodarowane miejsce w górnej części strony - sporo się tam mieści

Minusy:
- kolejny serwis czerpiący z wzorca - Yahoo, więc mało oryginalnie, ale może tak już musi być...
- banner pod zakładkami - jak dla mnie już za dużo reklam obok siebie, ale może to tymczasowe..

W skali od 1-do 6 nowa Interia.pl dostałaby ....
Ocenę zostawmy użytkownikom - wyniki głosowania podliczy Gemius ;-)

Czy zaskoczyła czymś Interia.pl?
Hmm, nie wiem chyba niczym...

Czego brakuje?
Według mnie - odróżnienia się od konkurencji. Nieśmiertelny żółty nagłówek to już coś, ale reszta pasuje do dowolnego portalu. Ale może nie warto się wychylać.. wszystko pokażą statystyki.

Inne spostrzeżenia...
- Dużo zakładek dynamicznych - ciekawa kwestia. Z jednej strony bardzo oprawia to wygląd, oszczędza miejsce - z drugiej chyba mało kto klika w te zakładki (podobnie jak mało osób korzysta z personalizacji) i podejrzewam że statystyki niektórych serwisów spadną. Trend jest jednak ciekawy - ogranicza klikanie "na oślep", wydaje się edukować użytkownika. Czas pokaże czy z korzyścią dla portalu.

- Kolejna strona główna podobna do Yahoo. Korzystanie ze sprawdzonych wzorców przeważa nad chęcią wyróżnienia się, czy poszukiwania nowych rozwiązań. Może tak musi być - to w końcu biznes, stąd "bezpieczne" decyzje.

Łukasz Felsztukier, chief operating officer Digital One
Interia.pl jako „portal młodych bez względu na wiek” zdecydowała się na lifting swojej „jedynki”. Zgodnie z obowiązującymi obecnie zasadami portalowego feng-shui Interia zyskała sporą dawkę wigoru. Dzięki zastosowaniu okienek z zakładkami ładowanymi dynamicznie udało się zmieścić i wygodnie rozłożyć dość dużą ilość informacji, dostępnych bez potrzeby przewijania strony w dół. Nawet sporej wielkości pasek tytułowy portalu oraz dość duży banner zaraz pod nim – elementy przesuwające kontent w dół o prawie 200 pixeli – nie powodują wrażenia przytłoczenia. Jest to zasługa wykorzystania większej rozdzielczości i tutaj brawa dla Interii za opcję zwężenia strony, dzięki czemu użytkownicy pracujący w rozdzielczości 800x600 mogą również wygodnie korzystać z tego portalu. Za dostępność i użyteczność strony głównej portal dostaje ode mnie ocenę 4+, obniżoną głównie ze względu na umieszczenie dwóch wielkich bannerów na górze strony.

Nie jestem użytkownikiem tego portalu na co dzień i to, co zwróciło moją uwagę poza kwestiami technologicznymi to przede wszystkim brak konsekwencji wizerunku portalu. Tytuł zapowiada rozrywkę, multimedia, wiadomości typu lifestyle, a jednak wchodząc na stronę główną widzę twarz wicepremiera oraz odnośniki do serwisów Biznes i Fakty, znajdujące się na górze listy. Brakuje materiałów video wyciągniętych na wierzch, a wygląd serwisu w żaden sposób nie akcentuje koncentracji na rozrywce – jest stalowo-szary jak Yahoo, Wirtualna Polska czy Gazeta.pl, choć z możliwością zmiany tła okienek na bardziej żywe kolory. Plusem jest dobre rozmieszczenie informacji, które są logicznie ułożone najpierw w dwóch, a następnie w trzech kolumnach w wersji rozszerzonej i sprawiają wrażenie czytelnych i dostępnych. Jednak ocena za kontent to 3+.
Interia chcąc się wyróżnić powinna to odważniej akcentować! Choć trzeba przyznać, że dzięki nowej czołówce dołączyła zarówno wizualnie, jak i technologicznie do grona największych nie tylko polskich, jak i światowych portali. Niestety, tak jak w przypadku WP, zmiany wyglądu dotyczą tylko strony głównej, a nie podstron portalu...

Monika Jankowska, interactive account manager w ZED Digital
Nowa jedynka Interii wygląda ciekawie, przez to że swoją funkcjonalnością bardzo przypomina Yahoo. Na pewno plusem jest to, że strona jest szeroka i krótka, dzięki czemu treść wygląda znacznie bardziej przejrzyście niż wcześniej. Strona straciła jednak wyróżniającą ją kiedyś wyrazistość. W skali od 1- do 6 zdecydowane 4 plus pół za podążanie w kierunku zmian.

Interia raczej niczym mnie nie zaskoczyła. Poddali się tym samym trendom, które zmobilizowały Wirtualną Polskę i Gazetę do unowocześnienia layoutów.

Czego mi brakuje? Przede wszystkim konsekwencji wymowy. Interia nie wygląda jak "portal dla młodych", jest zdecydowanie za bardzo zachowawcza.

Marcin Grochowski, account manager w agencji HYPERmedia (ISOBAR)
Dobrze zaprojektowane taby, przemyślana kategoryzacja informacji sprawiają, że nowy layout Interii gwarantuje użytkownikom szybki dostęp do informacji. Uważam jednak, że warto dać internautom większą możliwość personalizacji, samo zapamiętujące się ostatnio kliknięte taby nie zawsze są tym, co chciałby on zobaczyć przy kolejnej wizycie. Mam nadzieję, że możliwość zmiany szerokości portalu i koloru to dopiero początek prac nad personalizacją.

Strona nie jest przeładowana materiałem zdjęciowym, jest on spójny i dobrze wkomponowany w layout strony głównej. Warto zauważyć, że projektanci Interii korzystają już ze sprawdzonych metod komunikacji inspirując się yahoo.com, a także gazeta.pl

Interia stawia na "młodych, aktywnych" udostępniając już w górnej części serwisu panele społecznościowe, multimedialne oraz nowinki ze świata rozrywki i kultury.

Dołącz do dyskusji: Nowa Interia.pl prawie jak Yahoo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl