Od sierpnia kanały MTV zmienią logotypy
Kanały muzyczne amerykańskiego koncernu ViacomCBS na całym świecie od 2 sierpnia będą nadawane z nowymi logotypami. Tego samego dnia stację VH1 zastąpi MTV 00s z teledyskami z lat 2000-2009.
Na polskim rynku zmiana obejmie MTV, MTV Live, Club MTV i MTV Hits. Logotypy MTV 80s i MTV 90s nie zmienią się. Portal parabola.cz, który opublikował jako pierwszy nowe logotypy informuje, że z kanału MTV Live znikną litery HD. Kanały w wysokiej rozdzielczości są już bowiem powszechne i nie trzeba informować, że jakaś stacja nadaje w HD. Czeski portal opublikował też logotypy kanałów MTV Music i MTV Classic, które nie są dostępne na polskim rynku.
Zobacz także: MTV Polska i Music Box Polska z tęczowym logo z okazji Miesiąca Dumy LGBTQ+, ale krócej niż w USA i Niemczech
Zmiany związane z 40-leciem MTV
Agnieszka Odachowska PR manager ViacomCBS w Polsce potwierdza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że zmiany dotyczą wielu rynków. - MTV to marka skierowana do młodych widzów. Zdajemy sobie jednak sprawę z różnorodności naszego audytorium, dlatego wychodzimy na rynek z propozycjami poszczególnych kanałów opartych o stylistykę poszczególnych dekad. Nowe logo nawiązuje do początków stacji. W tym roku obchodzimy 40-lecie MTV - marki niezmiennie popularnej wśród kolejnych pokoleń. Odświeżamy identyfikację, jednak nie zapominamy o naszych korzeniach. Obok odświeżonego logotypu warto zwrócić uwagę na zmiany w całościowej oprawie graficznej: ciekawe, odważne, na czasie - mówi Odachowska.
Nowe logo MTV, które otrzymaliśmy od koncernu ViacomCBS przypomina trochę kolorystycznie to stosowane w latach 1981-2010 przez kanał (wówczas używano kolorów pomarańczowego, czerwonego i seledynowego, a teraz będzie to żółty, seledynowy i czerwony). Wcześniej nazwie MTV towarzyszył podpis „Music Television”. Później treści muzyczne coraz częściej wypierały rozrywkowe. Kanał MTV zadebiutował w Stanach Zjednoczonych 1 sierpnia 1981 roku. Za dwa tygodnie będzie zatem obchodził 40 urodziny. Zmiany mogą nawiązywać do tego wydarzenia.
Bez marki VH1 w Polsce
To nie koniec zmian w portfolio kanałów Viacom CBS. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami 2 sierpnia stacja VH1 Europe zostanie przekształcona w MTV 00s. Wcześniej VH1 Classic został zastąpiony kanałem MTV 80s, a MTV Rocks stają MTV 90s. Lata 2000 doczekają się więc dedykowanego im kanału muzycznego.
W maju 2021 roku kanał MTV Polska miał 0,040 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Oznacza to wzrost o 53,85 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku – wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Dołącz do dyskusji: Od sierpnia kanały MTV zmienią logotypy